تولید نیازمند حمایت ضرب‌الاجلی است

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه تصمیمات متناسب با شرایط تحریم و جنگ اقتصادی نیست، گفت: تسهیل و روان سازی قوانین و مقررات تولید، اقتصاد کشور را در مقابل تهاجمات دشمن در قالب تحریم مقاوم می‌کند.

رضا رحمانی با اشاره به لزوم اتخاذ تدابیر مناسب با توجه به رهنمون‌های مقام معظم رهبری در جریان حمایت از تولید ملی، اظهار داشت: تصمیمات متناسب با شرایط تحریم و جنگ اقتصادی نیست.
رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در ادامه خاطر نشان کرد: تولید ملی نیازمند حمایت اصولی و هوشمندانه است که اگر این حمایت به صورت ضرب الاجلی و متناسب با شرایط موجود انجام نگیرد، تولید آسیب می‌بیند.
رحمانی با بیان اینکه متأسفانه در شرایط کنونی مقررات سخت‌گیرانه نیز افزایش یافته است، افزود:: چنین به نظر می رسد که هنوز مسئولین درک درستی از حمله دشمن ندارند.
نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس با اشاره به مختصات اقتصاد مقاومتی گفت: در شرایط جنگ اقتصادی تسهیل و روان سازی قوانین و مقررات اقتصادی می تواند اقتصاد کشور را درمقابل تهاجمات دشمن و تحریم مقاوم کند.
رحمانی همچنین در خصوص الزامات توجه به بیانات رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی، اظهار داشت: هر اقدامی در جهت تقویت تولید ملی قطعا در راستای پیش برد اهداف اقتصاد مقاومتی و خنثی شدن تحریم‌هاست.
وی با اشاره به مصوبه اخیر نمایندگان مجلس درباره تغییر سهم تولید از منابع صندوق توسعه ملی، تأکید کرد: این تصمیم به نفع تولید ملی نبوده و با اهداف سال در تناقض است.
رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه ستاد مقابله با جنگ اقتصادی باید ارکان خود را عوض کند، گفت: در شرایط کنونی بایستی وزرای صنعتی و اقتصادی در تصمیمات کشور حرف اول و آخر را بزنند در صورتی که چنین نیست.
رحمانی حمایت از تولید را عاملی برای نجات اقصاد کشور دانست و تصریح کرد: تزریق نقدینگی به بازار به غیر از چرخه تولید، تورم زاست و به نفع اقتصاد نیست.
وی در خاتمه سخنان خود از دولت و تمام دستگاه‌های اجرایی کشور و به‌ویژه از بانک‌ها خواست برای برون رفت از وضعیت موجود، تولید را یاری کند.


پایگاه خبری تحلیلی اقتصاد آنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.