تولید همزمان برق و حرارت در طرح های تازه تولید نفت و صنایع پالایشی

۲۹ آبان ،

2658.JPG

مدیرعامل شرکت بهینه سازی مصرف سوخت ایران می گوید: طرح های تازه توسعه میادین نفت کشور ظرفیت ایجاد واحدهای تولید همزمان برق و حرارت را دارند که در صورت اجرای این روش هر سال میزان قابل توجهی گاز طبیعی در کشورمان صرفه‌جویی می‌شود.

به گزارش تفسیری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،‌ عباس کاظمی با اعلام این مطلب از اجرای پروژه تولید همزمان برق و حرارت به صورت پایلوت در دانشگاه کاشان خبر داد و افزود: هم‌اکنون انرژی الکتریکی با راندمان ۸۸ درصد در این طرح پایلوت تولید می‌شود.

وی تصریح کرد: پیشنهاد می کنیم که در اجرای پروژه های تازه توسعه میادین نفت، تولید همزمان برق و حرارت مورد توجه قرار گیرد چرا که با این اقدام کشورمان قادر خواهد بود هر سال میلیون ها متر مکعب در میزان گاز مصرفی صرفه جویی داشته باشد.

کاظمی ادامه داد: در همین جهت، پروژه ای از سوی شرکت بهینه سازی برای اجرا در منطقه عسلویه به شرکت نفت و گاز پارس ارائه شده که هم اکنون در دست مطالعه است.

مدیرعامل شرکت بهینه سازی مصرف سوخت تصریح کرد: به سبب حجم بالای انرژی در گردش در صنایع پالایشی صنعت نفت، تجهیز این صنایع به سیستم تولید همزمان برق و حرارت ضرورت دارد.

به گزارش تفسیری پایگاه اطلاع‌رسانی شرکت نفت، وی با اشاره به تعیین ۵ رده استاندارد مصرف در وزارت نفت برای صنایع پتروشیمی، پالایش و خطوط لوله نفت و گاز گفت: بر اساس این استانداردها، صنایع یادشده باید بتوانند مصرف انرژی خود را به سطح استانداردهای تکلیفی کاهش دهند.

کاظمی از تدوین استاندارد برای واحد های فعلی NGL وتاسیسات نمکزدایی در مناطق نفت‌خیز جنوب، فلات قاره و نفت مناطق مرکزی و همچنین واحدهای تازه الاحداث خبر داد و گفت: مقدمات تدوین استانداردهای لازم برای این واحدها در حال اجرا و تکمیل است.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.