تولید واشاعه مصرف مواد مخدر در کشور برای ضربه زدن به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است

فرماندار تهران:

به‌منظور ارائه راهکارهای اجرایی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر جلسه‌ای باحضور معاون استاندار و فرماندارتهران و جمعی از مسئولان شهرستان در محل فرمانداری تهران برگزارشد.

به گزارش سرویس اجتماعی برنا به نقل از روابط عمومی فرمانداری تهران، در این جلسه فرماندار تهران مواد مخدر را یکی از عوامل و آسیب‌های اجتماعی جامعه امروزی خواند و اظهار داشت: درحال حاضر پدیده شوم اعتیاد، جامعه را به شدت تهدید می‌کند و برای رویارویی با این مساله و تعدیل صدمات و تبعات ناشی از آن نوآوری و راهکارهای جدید و مناسب ضروری به نظر می‌رسد.

نایبی، با اشاره به این‌که افزایش تولید مواد مخدر و اشاعه مصرف آن در کشور با اهداف سیاسی و برای ضربه زدن به نظام مقدس جمهوری اسلامی صورت می‌گیرد، افزود: مواد مخدر پدیده شومی است که از طرف دشمنان با اهداف سوء سیاسی، اقتصادی و اجتماعی انجام می‌شود.

فرماندار تهران تصریح کرد: مواد مخدر، قطعا یکی از دغدغه‌های نظام اسلامی و مسئولان ارشد نظام است و برای مبارزه با این بلای خانمان سوز همه مدیران دستگاه‌های اجرایی مرتبط و به‌ویژه اعضای شورای مبارزه با مواد مخدر موظفند عملکرد مناسبی داشته باشند.

وی از کشف ۳ تن و ۴۱۱ کیلو گرم انواع مواد مخدر از ابتدای سال جاری در شهرستان تهران خبر داد و در خصوص جایگاه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گفت: شورای هماهنگی شهرستان‌ها از دستگاه‌های کلیدی در حوزه‌های مقابله، فرهنگی و درمان تشکیل شده که می‌توانند در امر مبارزه همه جانبه با مواد مخدر بسیار اثرگذار و کارساز باشند و به همین منظور همه دست اندرکاران این شورا با همت همه جانبه اصل پیشگیری را در دستور کار خود قرار دهند، به طوری که آثار عملی این جلسات باید در سطح جامعه دیده شود و مردم بدانند که چه اقدامات و تصمیماتی در این نشست‌ها صورت می‌گیرد.

فرماندار تهران، ادامه داد: یکی از سیاست‌های اساسی و مهم دولت و ستاد مبارزه با مواد مخدر علاوه بر مقابله حرفه‌ای با ورود مواد مخدر، رویکرد پیشگیرانه و پرداختن به مبحث کاهش تقاضا و بخصوص استفاده از پتانسیل بسیار قوی مشارکت‌های مردمی در این خصوص می‌باشد، رویکردی که به نظر می آید به درستی تعیین شده است چرا که در دنیای امروز «اصل پبشگیری بهتر از درمان است» به اثبات رسیده است.

نایبی، با ذکر این مطلب که مبارزه با مواد مخدر نیازمند برنامه ریزی جامع و فراگیر است تصریح کرد: تردیدی نیست که عمده ترین برنامه برای تحقق این امر پیشگیری است که آموزش، ایجاد اشتغال، برنامه‌های تفریحی و سرگرمی برای جوانان و به کارگیری مجموعه مداخلات هدفمند و مؤثر برای کاهش بروز اعتیاد از ابعاد گوناگون این امر است.

وی خواستار انجام کارهای فرهنگی جدید در مدارس و دانشگاه‌ها و سایر مراکز عمومی برای آگاه سازی از خطرات و تبعات مصرف مواد مخدر شد و اظهار داشت: آموزش و پرورش به عنوان یکی از نهادهای اصلی آموزش‌های پیشگیری از اعتیاد باید بتواند نقش مهم پرورش خود را ایفا کند.

وی در پایان خواستار برپایی کمیته های کاربردی و مثمر ثمر شورا در قالب کمیته‌های مقابله با عرضه – فرهنگی و پیشگیری-درمان و کاهش آسیب‌ها –حقوقی و قضایی و … در این حوزه شد.

در ادامه این جلسه سایر اعضاء درباره برنامه‌های اجرایی و مدون و اقدامات انجام شده درباره مبارزه با مواد مخدر در شهرستان تهران گزارشاتی را ارائه دادند.


آخرین اخبار

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.