تولید چسبهای دیرسوز برای چسباندن قطعات فلزی

۷ م دیماه ،

تولید چسبهای دیرسوز برای چسباندن قطعات فلزی

پژوهشگران کشور با تولید پودر نانو اکسید روی، چسبهای دیر سوزی را برای چسباندن قطعات فولادی به یکدیگر و یا به فایبرگلاس تولید کردند.

به گزارش راسخون، مهندس آرزو پیشدادی- مجری طرح در گفتگو با مهر، با اشاره به تولید نانو اکسید روی، افزود: پودر نانو اکسید روی در صنایع آرایشی و بهداشتی به عنوان آنتی باکتریال و ضد آفتاب کاربردهای فراوانی دارد ضمن آنکه در صنایع غذایی به عنوان مکمل غذایی ریز مغذی قابل استفاده است.

وی با اشاره به کاربردهای صنعتی این نانوذرات، خاطر نشان کرد: علاوه بر آن در صنایع پلاستیک برای ساخت قطعات پلاستیکی استفاده می‌شود.
 
پیشدادی از تولید محصولات تازه با استفاده از پودر نانو اکسید روی خبر داد و یادآور شد: با استفاده از این پودر نوعی چسب مقاوم به دما تولید کردیم که در دماهای ۱۵۰ تا ۲۰۰ درجه سیلسیوس مقاوم است.
 
مجری طرح با بیان اینکه این چسب بر پایه اپوکسی تولید شده است، ادامه داد: اپوکسی ماده‌ای دیرسوز است و با اضافه کردن نانو پودر اکسید روی خاصیت ضد آفتاب بودن این چسب را قوی کرده است.
 
وی قدرت چسبندگی فوق العاده بالا را از مزایای این چسب نام برد و اظهار داشت: از این چسب برای چسباندن قطعات فلزی به یکدیگر و یا قطعات فایبر گلاس استفاده می‌شود ضمن آنکه می‌توان آلومینیوم را به آلومینیوم چسباند.
 
پیشدادی با بیان اینکه این چسب سبب خوردگی فایبرگلاس نمی‌شود، گفت: از این چسب می‌توان برای چسباندن آلومینیوم به استیل و یا فولاد را به قطعات فایبرگلاس استفاده کرد.
 
این محقق با اشاره به کاربردهای این چسب دیر سوز، اضافه کرد: از آنجایی که این چسب دیر سوز است در صنایع هوافضا بیشترین کاربرد را دارد.
/۲۷۵۹/


اخبار راسخون / علم و فناوری
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.