تولید گاز در بزرگترین جزیره خلیج فارس افزایش یافت

به گزارش خبرگزاری مهر، از ابتدای سالجاری تاکنون حدود یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون مترمکعب گاز طبیعی پس از فرآورش و شیرین سازی در پالایشگاه گاز سرخورن و قشم در اختیار صنایع و نیروگاه‌های حاشیه خلیج فارس قرار گرفت.

آمارهای شرکت ملی گاز ایران نشان می دهد در حال حاضر تعمیرات اساسی و دوره‌ای در واحدهای فرآیندی و شیرین سازی گاز طبیعی پالایشگاه سرخون و قشم به پایان رسیده است و این پالایشگاه بریا تامین گاز زمستانی مشترکان در حاشیه خلیج فارس در آمادگی کامل به سر می برد.

 

در شهریور ماه سالجاری حدود ۴۳۵ میلیون متر مکعب گاز در این واحد پالایشگاهی در جزیره قشم تولید شده است ضمن آنکه در ۶ ماهه نخست سالجاری بیش از یک میلیون و ۴۰۲ هزار بشکه میعانات گازی در پالایشگاه سرخون و قشم تولید شده است.

 

در این مدت تولید گاز مایع پالایشگاه سرخون و قشم هم با افزایش حدود هفت درصدی روبرو بوده است به طوریکه بیش از ۱۶ میلیون و ۴۹۰ هزار کیلوگرم گاز مایع در این پالایشگاه تولید شده است.

 

به گزارش مهر، پالایشگاه سرخون و قشم در دو فاز طراحی شده است که از ظرفیت تولید روزانه ۱۴٫۴ میلیون متر مکعب گاز طبیعی برخوردار است.

 

در حال حاضر تاسیسات گورزین در جزیره قشم قرار گرفته است که از ظرفیت تولید روزانه ۲٫۱ میلیون مترمکعب گاز برخوردار است، ضمن آنکه در مجموع پالایشگاه گاز سرخون و قشم روزانه ۱۶٫۵ میلیون مترمکعب گاز فرآورش می‌کند.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.