تولید گلف به سی میلیون دستگاه رسید

۲۹خردادماه،

تولید گلف به سی میلیون دستگاه رسید

Bookmark and Share

فولکس واگن هفته قبل اعلام کرد بعد از چهار دهه تولید مدل گلف سی میلیون دستگاه از این خودرو تولید کرده است. فولکس واگن می‌گوید با این تعداد تولید گلف اکنون «موفق‌ترین» ماشینی است که در تاریخ خودروسازی در قاره اروپا ساخته شده است و فولکس‌واگن می‌گوید از سال ۱۹۷۴ تا کنون به طور متوسط هر روز بیش از ۲۰۰۰ نفر در سراسر جهان گلف خریده‌اند. 

در حال حاضر پرفروش‌ترین مدل تاریخ خودروسازی تویوتا کرولا است که از یازده نسل آن از سال ۱۹۶۶ تا کنون بیش از ۳۹ میلیون دستگاه فروخته شده است. فولکس بیتل هم از نظر تعداد فروش رکوددار است. بیتل با همان طرح اصلی خود بین سال‌های ۱۹۳۸ تا ۲۰۰۳ بیست و یک میلیون و ۵۲۹ هزار و ۴۶۴ مشتری داشت. حالا گلف هم به جرگه خودروهایی پیوسته است که توانسته در بین نسل‌های مختلف همچنان پرطرفدار باقی بماند. 

تولید گلف به سی میلیون دستگاه رسید

فولکس تایپ ۳

فولکس‌واگن در سال‌های دهه شصت و هفتاد به شدت تلاش می‌کرد جانشینی برای مدل پرطرفدار بیتل پیدا کند. موفقیت مدل تایپ ۳ (واریانت) بسیار نبود و اشکال در فرمان‌گیری خودروهای موتور عقب فولکس‌واگن را نمایان می‌کرد. مدل کی۷۰ هم که براساس خودرویی از کارخانه ان‌اس‌یو ساخته شده بود هم فروش کمی داشت و معرفی آن به خیل طرفداران بیتل امکان‌پذیر نبود. 

فولکس‌واگن برای یافتن چاره‌ای برای این مشکل به سراغ جورجتو جوجارو، طراح ایتالیایی رفت. جوجارو به خاطر طراحی آلفاسود به عنوان طراحی شهرت پیدا کرده بود که خودروهایش هم زیبا و هم کاربردی بودند. او با کمک شریک مهندسش آلدو مانتوانی نه تنها ظاهر گلف را ترسیم کرد بلکه  همه قطعات را هم مهندسی کرد و روش تولید و ابزار‌های مورد نیاز برای ساخت ماشین را هم برای فولکس‌واگن طراحی کرد. 

تولید گلف به سی میلیون دستگاه رسید

برخلاف بیتل با خطوط باروک پیش از جنگ جهانی دوم، گلف با خطوطی مدرن و تیز طراحی شده بود. همزمان سلیقه بازار خودرو در اروپا هم در حال تغییر بود و تقاضای خریداران طبقه متوسط از خودروهای سوپرمینی مانند فیات ۱۲۷ و مینی به سمت ماشین‌هایی با ابعاد کمی بزرگ‌تر سوق پیدا کرده بود و رنو با‌عرضه مدل ۵ فروش خوبی داشت. 

عرضه گلف سبب شد این کلاس تازه خودرو که هچ‌بک خانوادگی نام گرفت جای خود را در بازار اروپا تثبیت کند. گلف با نام «ربیت» در آمریکا هم فروش بسیار خوبی داشت و به سرعت به نمادی برای فولکس‌واگن تبدیل شد و فولکس‌واگن با اتکا بر موفقیت این خودرو رفته‌رفته به بزرگترین خودروساز اروپا تبدیل شد. 

تولید گلف به سی میلیون دستگاه رسید

فولکس‌واگن سال قبل نسل هفتم گلف را به بازار عرضه کرد. {+} اگر چه با هر نسل ابعاد خودرو بزرگ‌تر شده است و امکانات آن بیشتر، اما طراحان فولکس‌واگن در ترسیم شکل ظاهری خودرو همیشه از اولین نسل این مدل الهام گرفته‌اند. 
فولکس گلفی که با عدد سی میلیون از خط تولید این کارخانه در وولفسبورگ خارج شد یک مدل گلف تی‌دی‌آی بلوموشن بود که مصرف سوختش تنها ۳.۲ لیتر در هر صد کلیومتر است. قرار است این خودرو در پروفسور مارتین وینترکورن، رئیس هییت مدیره گروه فولکس‌واگن همزمان با جشن گرفتن این رکورد جایزه بهترین خودروی سال اروپا را برای نسل هفتم گلف دریافت کرد. {+}
برچسب ها : فولکس‌واگن | گلف | جورجتو جورجارو | ان اس یو | تاریخ : ۲۰۲۴/۰۶/۱۹
  • استفاده از مطالب و تصاویر این پایگاه اینترنتی تنها با ذکر منبع و لینک به “سایت خودرو” مجاز است


www.khodroreview.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.