تولید ۲۰۶ و تندر ۹۰ افزایش می‌یابد

تولید ۲۰۶ و تندر ۹۰ افزایش می‌یابد

به گزارش دنیای خودرو به نقل از ایسنا ، محسن صالحی نیا در حاشیه نشست خبری در پاسخ به سوالی درخصوص افزایش بسیار زیاد قیمت خودرو در بازار نسبت به قیمت‌های کارخانه‌ای اظهار کرد: در خودروهایی که تولید آنها به خودکفایی رسیده و درصد داخلی سازی آنها بالاست تفاوت قیمت کارخانه و بازار خودروها در حد سه تا چهار درصد است.

وی با بیان این‌که در خودروهایی که تفاوت قیمت بیشتری وجود دارد وابستگی ارزی آنها به خارج از کشور بیشتر است، خاطرنشان کرد: برای حل این مشکل افزایش تولید و عرضه آن‌ها در دستور کار قرار گرفته تا بتوانیم اختلاف قیمتی را که ناشی از کاهش عرضه است جبران کنیم. به گونه‌ای که با رشد تولید وعرضه شاهد کاهش قیمت این خودروها خواهیم بود.

صالحی نیا در پاسخ به این سوال که چرا برخی خودروسازان عرضه را کاهش داده و یا متوقف کرده‌اند اظهار کرد: این موضوع که توقف عرضه از سوی خودروسازی متوقف شده باشد به شدت تکذیب می‌شود. البته باید توجه کرد که همواره عرضه باید از پشتوانه مناسب تولید برخوردار باشد و ممکن است که در برخی از محصولات عرضه پس از رسیدن به تولید به حد کفایت صورت گیرد.

وی همچنین کاهش تولید خودرو در پنج ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته را حدود ۳۸ درصد دانسته و اظهار کرد: در برخی از خودروها مانند پژو ۲۰۶ با توجه به شرایط و قطع ارتباط کاری با پژو مشکلاتی در تولید این خودرو ایجاد شد که به‌تدریج رفع خواهد شد.

معاون وزیر صنعت ادامه داد: بنابراین بخش کوچکی از قطعات پژو ۲۰۶ که تامین آن در اختیار پژو بود در خودروی رانا داخلی سازی شده است و از هفته آینده نیز تولید این خودرو به حدود ۱۰۰ دستگاه در روز رسیده و تحویل آن آغاز خواهد شد.

صالحی‌نیا ادامه داد: همچنین با ایجاد تمهیداتی تولید برخی خودروها مانند پژو ۲۰۶ و تندر ۹۰ به تدریج افزایش یافته و تفاوت قیمت کارخانه و بازار نیز کاهش خواهد یافت. البته باید توجه کرد که در شرایط فعلی هیچ خودروسازی محصولات خود را خارج از قیمت‌های مصوب عرضه نمی‌کند و تفاوت قیمت‌ها مربوط به بازار است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از همچنین از آغاز دریافت تسهیلات هزار میلیارد تومانی مصوب صنعت خودرو خبر داده و اظهار کرد: سایپا تاکنون ۲۵۰ میلیارد تومان از تسهیلات مصوب خود را دریافت کرده و ایران خودرو نیز در حال انجام امور مربوط به وثیقه گذاری سهام برای دریافت تسهیلات است.البته سایپا با تسهیلات دریافتی پرداخت مطالبات قطعه سازان را آغاز کرده است.


دنیای خودرو

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.