تولید ۱۱ هزار و ۶۰۰ مگاوات برق در قالب طرح های مهر ماندگار

۲۶ام بهمن ،

نماینده ویژه رئیس جمهور در رسیدگی به طرح های مهر ماندگار گفت: ۱۱هزار و ۸۰۰ مگاوات برق در قالب طرح های مهر ماندگار کشور توسط نیروگاه ها تولید شده و یا می گردد، ظرفیت تولید نیروگاه های کشور قبل از دولت نهم ۳۲ هزار مگاوات بوده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه سیستان و بلوچستان، علی اکبر محرابیان شامگاه چهارشنبه در جلسه ستاد طرح های مهر ماندگار استان سیستان و بلوچستان در استانداری، اظهار داشت: تلاش و کوشش در سیستان و بلوچستان در خصوص طرح های مهر ماندگار کاملاً مشهود است.

وی با بیان اینکه استان سیستان و بلوچستان به یک کارگاه عمرانی تبدیل شده است گفت: امیدواریم که این شرایط سالهای سال ادامه داشته باشد.

نماینده ویژه رئیس جمهور در ادامه افزود: پیشرفت مجموعه پروژه های فعال استان قابل قبول است، البته پروژه هایی هم عقب می باشند که باید تعیین تکلیف شوند، در بخش راه تقریباً راه های استان فعال می باشند و پروژه های بهداشتی که یکی از مهمترین پروژهای کشور بحساب می آیند نیز پیشرفت فیزیکی خوبی دارند.

محرابیان پیشرفت فیزیکی طرح های مهر ماندگار سیستان و بلوچستان را در مقایسه با بازدید قبلی خود ۴۰ درصد عنوان کرد و بیان داشت: یادمان نرفته که بیمارستان هایی داشتیم که ۲۰ سال دوره ساختشان طول کشید که وقتی به بهره برداری می رسید با کاربری اولیه خود متفاوت بود، بنابراین طی فرایند مصوبات دولت، پروژه ها سرعت گرفت و این یکی از ظرفیت های کشور به حساب می آید.

مسئول رسیدگی به طرح های مهر ماندگار در ادامه حضور استاندار را مایه ایجاد تحرک در استان برشمرد و پیگیری و تسلط وی را به مسائل منطقه عاملی برای پیشرفت های جاری استان دانست و گفت: راه اندازی ۴۴ پروژه مهر ماندگار استان را در برنامه داریم، این ۴۴ پروژه ملی است و راه اندازی آنها شرایط را برای توسعه و بالندگی سیستان و بلوچستان فراهم می کند.

نماینده ویژه رئیس جمهور بیان کرد: باید با توجه به شرایط، و وقت کم یک برنامه زمان بندی دقیق روزانه و هفتگی در نظر بگیریم تا در اجرای طرح های مهر ماندگار استان تاخیر ایجاد نشود.

وی اضافه کرد: خواست ما این است که طی دو برهه طرح های سیستان و بلوچستان را به نتیجه برسانیم، یک موعد را در اسفند که سعی می گردد ۱۰ تا ۱۵ پروژه را در آن زمان به بهره برداری برسانیم و مرحله بعدی هم اردیبهشت و خرداد سال آینده برای اتمام پروژه ها در نظر گرفته شده است.

محرابیان محور و ظرفیت توسعه سیستان و بلوچستان را بر پایه آب خواند و خواستار تسریع در اجرای طرح های مربوط به این بخش شد.

مسئول رسیدگی به طرح های مهر ماندگار با بیان اینکه در رتبه چهاردهمین کشور تولید کننده برق دنیا قرار داریم گفت: ۱۱هزار و ۸۰۰ مگاوات برق در قالب طرح های مهر ماندگار کشور تولید شده و یا می گردد ظرفیت تولید نیرو گاه های قبلی کشور قبل از دولت نهم ۳۲ هزار مگاوات بوده است، در این میان پر سرعت ترین نیروگاه در حال احداث کشور، نیروگاه ایرانشهر است.

وی در مورد معدن مس چهل کوره سیستان و بلوچستان بیان داشت: پرعیارترین معدن مس ایران است که با آغاز فراوری معدن، استان وارد فاز تازه توسعه می گردد.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.