تولید ۲ میلیون و ۱۶۰ هزار تن محصولات فولادی توسط بخش خصوصی

به گزارش ممتازنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،

دبیر انجمن تولید کنندگان فولاد گفت: در ۶ ماه نخست امسال، تولید محصولات فولادی بخش خصوصی به ۲ میلیون و ۱۶۰هزار تن رسیده است.

رسول خلیفه سلطان در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران با بیان این مطلب افزود: تولید شمش فولاد بخش خصوصی در ۶ماهه ابتدایی امسال به ۴۴۶هزارتن رسید و در همین مدت زمانی ۲میلیون و ۱۶۰هزار تن محصول های فولادی تولید شده است.

وی ادامه داد: در ۵ماهه ابتدایی امسال کل تولید محصولات فولادی مجموع بخش دولتی و خصوصی ۷میلیون و ۴۲۳هزارتن بوده که از این میزان سهم بخش خصوصی ۲میلیون و ۱۶۷هزار تن بوده است .

دبیر انجمن تولید کنندگان فولاد تصریح کرد: همچنین در ۵ماهه ابتدایی امسال ۶میلیون و ۲۸هزار تن شمش فولادی تولید شده که از این میزان ۱۶۵هزار تن سهم تولید بخش خصوصی بوده است .

وی ادامه داد: هم اکنون ۱۳۶ واحد بخش خصوصی فولادی دارای پروانه بهره برداری است که از این تعداد ۱۶ واحد به تولید شمش می پردازد.

خلیفه سلطان گفت: تولید فولاد خام و محصولات فولادی توسط بخش خصوصی در سال های اخیر روندی صعودی داشته به طوری که این بخش در سال گذشته ۳/۵ میلیون تن محصول فولادی و۸۵۰ هزار تن فولاد خام تولید کرد.

خلیفه سلطان با بیان اینکه اکنون طرح های زیادی توسط بخش خصوصی در حال راه اندازی است، اظهار داشت: برخی از این طرح ها بیش از ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که در صورت رفع موانع تا پایان امسال و سال آینده به بهره برداری می رسد.

وی خاطرنشان کرد: با راه اندازی طرح های جدید فولادی بیش از ۲۰ درصد به ظرفیت فعلی تولید شمش و بیش از ۱۵ درصد به ظرفیت مقاطع فولادی افزوده خواهد شد./س


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.