تولید ۶۶ میلیون لیتر بنزین با تکمیل ۵ پروژه پالایشگاهی

۱۰م دیماه ،

تولید ۶۶ میلیون لیتر بنزین با تکمیل ۵ پروژه پالایشگاهی

معاون وزیر نفت از تولید روزانه حدود ۶۶ میلیون لیتر بنزین با تکمیل پنج پروژه پالایشگاهی کشور خبر داد.

   به گزارش «عصرخودرو»،به نقل از ایسنا، علیرضا ضیغمی با اشاره به این‌که در حال حاضر تولید بنزین پایه کشور ۵۰ میلیون لیتر در روز است، گفت: با تکمیل پنج پروژه پالایشگاهی تولید بنزین کشور به ۶۶ میلیون لیتر در روز خواهد رسید.

وی با یاد‌آوری این‌که در حال حاضر ۵۰ میلیون لیتر بنزین تولید‌شده کشور با حدود پنج میلیون لیتر اکتان‌افزا ترکیب می‌شود، گفت: با توجه به این‌که مصرف بنزین در حال حاضر به حدود ۶۱ تا ۶۲ میلیون لیتر در روز رسیده است بعضی از واحد‌های پتروشیمی برای تامین کسری روزانه حدود هشت میلیون لیتر بنزین تولید می‌کنند.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران اظهار کرد: البته در صورت تکمیل این تعداد پروژه پالایشگاهی دیگر نیازی نیست به بنزین تولید کشور افزودنی‌هایی برای افزایش اکتان اضافه شود. هم‌چنین تولید بنزین در واحد‌های پتروشیمی نیز متوقف می‌شود.

ضیغمی با اعلام این‌که با تکمیل پنج پروژه پالایشگاهی کشور ۱۶ میلیون لیتر به بنزین تولیدی افزوده خواهد شد، گفت: با تکمیل این پروژه‌ها تولید بنزین در پالایشگاه امام خمینی (ره) شازند _ اراک هشت میلیون لیتر، پالایشگاه بندرعباس سه میلیون لیتر، پالایشگاه اصفهان سه میلیون لیتر، پالایشگاه تبریز یک میلیون لیتر و پالایشگاه لاوان یک میلیون لیتر افزایش خواهد یافت.

معاون وزیر نفت با تاکید بر این که با تکمیل این پروژه‌ها به راحتی می‌توان تولید بنزین کشور را از ۵۰ میلیون لیتر در روز به ۶۵ میلیون لیتر رساند گفت: البته در صورت ترکیب این حجم از تولید بنزین با مواد اکتان افزا، حجم تولید بنزین کشور به ۷۰ میلیون لیتر هم خواهد رسید.

.

یکشنبه ۱۰ دى   ۱۵:۲۱

منبع:عصرخودرو
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.