تولید ۸۵ درصد از تجهیزات آبیاری تحت فشار بخش کشاورزی در کشور

نمایشگاهی از توانمندی ها، فناوری ها و زیرساخت های بخش کشاورزی کشور شامل نهاده ها، تجهیزات آبیاری ، کشت گلخانه ای و ماشین های کشاورزی روز سه شنبه در کرج گشایش یافت.

به گزارش ایانا، معاون آب ، خاک و صنایع وزیر جهاد کشاورزی در حاشیه افتتاح این نمایشگاه گفت: برپایی این نمایشگاه در پردیس کشاورزی به عنوان یک مرکز علمی از ویژگی های آن نسبت به نمایشگاه های قبلی است که با هدف توجه بیشتر به ساخت تجهیزات بخش کشاورزی با استفاده از دانش روز صورت گرفته است.

سید رحیم سجادی افزود: این نمایشگاه به مدت چهار روز با حضور کارشناسان مرتبط و مدیران آب و خاک استان ها در فضای باز پردیس دانشکده کشاورزی دانشگاه تهران در کرج برپا شده است.

وی خاطرنشان کرد: در این نمایشگاه ۱۱۰ شرکت داخلی تولید کننده وسایل و تجهیزات زیرساخت های کشاورزی مانند آبیاری تحت فشار شرکت دارند.

وی گفت: اکنون بیش از ۸۵ درصد تجهیزات آبیاری تحت فشار مورد نیاز بخش کشاورزی در کشور تولید می شود که براساس برنامه های در دست اجرا در نظر است مابقی آنها نیز با استفاده از توانمندی شرکت های داخلی به مرحله تولید برسد.

سجادی ادامه داد: پردیس کشاورزی دانشگاه تهران در کرج با همکاری معاونت آب ، خاک و صنایع کشاورزی و اداره کل جهاد کشاورزی استان البرز این نمایشگاه را برپا کرده است.

وی یادآور شد: در دو دهه تلاش دست اندرکاران بخش اجرا و تولید اکنون یک میلیون و ۲۰۰هزار هکتار از اراضی کشاورزی کشور به سیستم آبیاری تحت فشار مجهز شده که نیمی به صورت بارانی و مابقی قطره ای است.

کشاورزی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.