تونل دوم رخ درمسیر شهرکرد به اصفهان ماه آتی بهره برداری می گردد

۲۱اردیبهشت،

ˈحسینعلی مقصودیˈ روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان داشت: تونل دوم رخ قرار بود سال قبل افتتاح شود که به سبب ریزش بخش انتهای تونل ادامه عملیات حفاری با مشکل مواجه شده که با مشورت مسوولان کشوری و استفاده از راهکارهای متخصصان عمرانی، حفر آن در سه شیفت کاری تداوم یافت و به انجام رسید.

وی تونل رخ را یکی از پرتردد ترین محورهای مواصلاتی کشور دانست که فلات مرکزی ایران را به بنادر جنوبی متصل می کند و ادامه داد: تاکنون ۱۶۰ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل تونل دوم رخ هزینه شده است.

مقصودی طول تونل دوم رخ را یک هزار و ۵۰۰ متر با راه های طرفین تونل به طول ۱۲ کیلومتر اعلام کرد و گفت: دهانه و ارتفاع این تونل ۷٫۷ متر با عرض ماشین رو ۳۰٫۹ متر است و دو دستگاه تهویه برای آن پیش بینی شده است.

وی افزود: با بهره برداری از تونل دوم رخ، تونل اول به عنوان مسیر رفت و تونل دوم مسیر برگشت از اصفهان به شهرکرد پیش بینی شده است.

به گزارش ایرنا، عملیات اجرایی تونل اول رخ در سال ۸۳ آغاز شد و در سال ۸۷ به بهره برداری رسید و آغاز عملیات تونل دوم که یکی از مصوبات دور دوم سفر ریاست جمهوری به چهارمحال و بختیاری است از خرداد ۸۸ آغاز شده است.

تونل رخ در استان چهارمحال و بختیاری در فاصله ۱۵ کیلومتری شهرکرد به سمت اصفهان قرار دارد و از سال ۸۷ جایگزین گردنه پرپیچ و خم و خطرناک رخ شده است.

۷۳۶۳/۵۵۸/

انتهای پیام /*

Economic@irna.ir


www.irna.ir
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.