تونل نجات بادی +عکس

“لی یونگ هو” سرپرست یک گروه طراحی چینی است که به تازگی دستگاهی جالب را برای نجات انسان ها از وقایع طبیعی ابداع کرده اند.

به گزارش گروه خواندنی های باشگاه خبرنگاران،  حوادث طبیعی مانند سیل و زلزله باعث می شوند تا انسان های بسیاری در نقاط خاص گیر افتاده و نیازمند نجات باشند. روش های نجاتی که تا به حال ابداع شده است دارای نقاط قوت و ضعفی است که با راهکارهای درست می توان آن ها را بهبود بخشید.

“لی یونگ هو” سرپرست یک گروه طراحی چینی است که به تازگی دستگاهی جالب را برای نجات انسان ها از وقایع طبیعی ابداع کرده اند. این سیستم قرار است جای نجات های طنابی را گرفته و از این رو به طناب بادی نجات معروف شده است.

در این دستگاه یک لایه پلاستیکی مقاوم با استفاده از یک دستگاه پمپ تنها در چند ثانیه باد شده و تونلی ایمن ایجاد می کند تا انسان ها از روی رودخانه های طغیان کرده یا از بالای ساختمان های در حال تخریب نجات پیدا کنند.

این تونل های نجات استفاده های دیگری نیز دارند که از جمله آن ها می توان به محلی برای ذخیره سازی مواد اولیه نیز اشاره کرد. زیرا دارای حالتی است که می تواند تبدیل به یک لوله ذخیره سازی شود. این طرح تا به حال جوایز مختلفی از جشنواره امداد برنده شده است.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.