توهین به ساحت پیامبر (ص) از آتش‌زدن مسجدالاقصی خطرناک تر است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه المنار، “سید حسن نصرالله”  در سخنرانی امشب خود تاکید کرد: امروز دفاع از ساحت پیامبر(ص) به معنای دفاع از تمامی مقدسات و تمامی ادیان و پیامبران الهی است.

دبیرکل حزب الله لبنان در این سخنرانی که به صورت  ویدئو کنفرانس پخش شد توهین به ساحت مقدس پیامبر(ص) را خطرناک تر از اقدام صهیونیستها در به آتش کشیدن بخشی از مسجد الاقصی دانست و سکوت درباره توهین به ساحت پیامبر اعظم(ص )را بسیار اشتباه خواند.

 سید حسن نصرالله تاکید کرد: امروز دفاع از ساحت مقدس پیامبر(ص) به معنای دفاع از تمامی مقدسات و تمامی ادیان و پیامبران الهی است .

وی تاکید کرد که انتشار این فیلم موهن اتفاقی بزرگ و خطرناک است، اما بدتر از آن اصرار سایت های منتشر کننده این فیلم بر ادامه انتشار آن است.

سید حسن نصرالله با اشاره به اینکه پیامبر اکرم(ص) بعد از خداوند متعال مقدس‌ترین شخصیت برای مسلمانان است، گفت: من اعتقاد دارم که آنچه که اتفاق افتاده است، خطرناک تر از حادثه به آتش کشیدن مسجد الاقصی در سال ۱۹۶۹ بود، سکوت در مورد این حجم بالا از توهین نیز یک خطر است و امتی که در مقابل توهین به پیامبرش ساکت بنشیند، این پیام را به اسرائیل خواهد داد که می تواند مسجد الاقصی را نیز آتش بزند.

وی این اقدام را تجاوزی علیه مسلمان دانست و تاکید کرد که برای مقابله با هر تجاوزی علیه ملت چه در عرصه نظامی یا سیاسی یا فکری یا اقتصادی معمولا در دو راستا وارد عمل می شوند، اول شناسایی اهداف و تلاش برای به شکست کشاندن و ممانعت از تحقق این اهداف است و دومین محور فعالیت برای عدم تکرار این تجاوزها است.

رهبر مقاومت اسلامی لبنان در مورد محور اول یعنی اهداف دشمن از این تجاوز ایجاد اختلاف و فتنه میان مسلمانان و مسیحیان را یکی از مهم‌ترین و خطرناکترین اهداف دشمن از توهین های مکرر به مقدسات دینی دانست و گفت که این افراد سعی می کنند و احتمال می‌دهند که مسلمانان با مشاهده این تصاویر به دنبال انتقام گیری از اهانت به پیامبر خود خواهند بود، آنها می خواهند جمعیت های مسیحی را مسئول این تجاوز نشان دهند، اما به علت نحوه برخورد علمای دینی و سیاستمداران با این اتفاقات خشم ملت های عربی علیه سیاست های آمریکا ریخته شد، نه علیه مسیحیان که این فیلم توهین آمیز به آنها نسبت داده می شد.

وی تاکید کرد که رسانه های خبری در حالی مسیحیان قبطی را مسئول این توهین می دانند که روحانیون ارشد قبطی به سرعت تهیه این فیلم موهن را محکوم کرده‌اند و این موضوع تاثیر زیادی در از بین رفتن این هدف دشمن داشته است.

دبیرکل حزب الله لبنان تصریح کرد که سازندگان و عوامل فیلم موهن همچنان تهدید می‌کنند که فیلم کامل را منتشر خواهند کرد، این یک نشانه مثبت است که نشان می دهد خشم عمومی مردم به روی آمریکایی ها و اسرائیلی ها گشوده شده، نه علیه مسیحیان.

دبیر کل حزب الله لبنان در سخنان خود، دفاع از رسول الله (ص) را دفاع از مقدسات، انبیاء و ادیان آسمانی دانست و خاطرنشان کرد: ایجاد فتنه میان مسلمانان و مسیحیان جهان، هدف اصلی دشمنان از تکرار اهانت به مقدسات است و این بار مسیحیان  برای پیشبرد اهداف دشمنان ، وسیله قرار داده شده اند.

نصر الله گفت : خشم ملتها از فیلم موهن به مقدسات اسلامی متوجه آمریکا – و نه مسیحیان- است و نباید کسی در دام فتنه گرفتار شود.

دبیر کل حزب الله لبنان تاکید کرد: باید آمریکا به سبب پخش این فیلم توهین آمیز مجازات شود.

نصرالله در ادامه افزود: دولت آمریکا به بهانه آزادی بیان اعلام می کند که اقدامی علیه عاملان ساخت و پخش این فیلم صورت نخواهد داد، حال آن که صاحبان دیدگاه ضد صهیونیستی از سوی آمریکا مجازات می شوند که این امر دال بر مواضع دوگانه آمریکا در قبال آزادی بیان است.

سید حسن نصر الله افزود: آیا مسلمانان حق ندارند از  قانونی مشابه قانون مجازات منکرین هولوکاست برخوردار باشد؟

دبیر کل حزب الله لبنان تاکید کرد باید برای جلوگیری از چنین اقدامهای توهین آمیزی تلاش کرد و فتوی امام خمینی (ره) درخصوص نویسنده کتاب آیات شیطانی، عامل بازدارنده ای برای تکرار نشر چنین کتابی شد.

سید حسن نصر الله افزود باید برای صدور قانون بین المللی  و لازم الاجرای منع توهین به ادیان آسمانی و انبیاء تلاش کرد.

سید حسن نصر الله دبیر کل حزب الله لبنان در سخنرانی امشب خود گفت: شبکه المنار به خاطر انتقاد از رژیم صهیونیستی مورد حمله غربی ها قرار گرفت.

وی افزود: این شبکه در فرانسه به این دلیل محاکمه شد و در بسیاری از کشورهای محدود شد. چطور اینجا آزادی بیان معنی ندارد اما هنگام توهین به مقدسات و ادیان آزادی بیان معنی دارد.

نصرالله در ادامه افزود: دولت آمریکا به بهانه آزادی بیان اعلام می کند که اقدامی علیه عاملان ساخت و پخش این فیلم صورت نخواهد داد، حال آن که صاحبان دیدگاه ضد صهیونیستی از سوی آمریکا مجازات می شوند که این امر دال بر مواضع دوگانه آمریکا در قبال آزادی بیان است.

به گفته حسن نصر الله، قضیه توهین به اسلام، امنیت بین المللی را در معرض تهدید قرار می دهد و بحرانی غیر قابل مهار است. اگر در این فیلم همانطور که به پیامبر اسلام توهین شده است به پادشاه و یا رئیس جمهوری یکی از کشورهای عربی توهین می شد ، جنجال بیشتری ایجاد می گردید.

دبیرکل حزب الله لبنان گفت: آیا ما با امکانات عظیمی که در اختیار داریم از دفاع از پیامبر خود عاجزیم ؟ حکام جهان اسلام باید آمریکا را به احترام به مقدسات و نبی اسلام وا دارند.

سید حسن نصر الله گفت: در جامعه لبنان با توجه به سطح هوشیاری ملی ،همزیستی مسالمت آمیز برقرار است و این مسئله در سفر پاپ به این کشور رخ نمود و لبنان می تواند با توجه به جایگاه منطقه ای و بین المللی  که دارد ایفا گر نقش مهمی در سطح جهان باشد و برگزاری نشست سازمان همکاری اسلامی برای جلوگیری از توهین به اسلام را خواستار شود و در سطح مردمی نیز برای جلوگیری از پخش فیلم موهن به رسول اکرم تلاش کند.

دبیر کل حزب الله لبنان افزود: باید برای تصویب قانون مجازات عاملان توهین به ادیان آسمانی تلاش کرد.

به گفته سید حسن نصر الله روز دوشنبه به عنوان آغاز تظاهرات مردمی در منطقه جنوب لبنان در اعتراض به ساخت  فیلم موهن به مقدسات اسلامی تعیین شده و همه حکومتها باید دریابند که احترام به مقدسات مسلمانان، با منافع آنان در ارتباط است.

«سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب الله لبنان در سخنرانی خود از تمامی مردم لبنان خواست تا عصر روز دوشنبه ساعت پنج به وقت محلی در تظاهرات اعتراض آمیز به فیلم اهانت آمیز به پیامبر مشارکت کنند.

این تظاهرات قرار است که در منطقه ضاحیه در جنوب لبنان برگزار شود.

دبیر کل حزب‌الله لبنان همچنین گفت تظاهرات دیگری روز چهارشنبه در مدینه «صور» و روز جمعه در شهر «بعلبک» و روز شنبه در «بنت جبیل» و روز یکشنبه در شهر «هرمل» برگزار خواهد شد و از تمامی ساکنان شهرهای مجاور این شهرها دعوت کرد تا در این تظاهرات مشارکت کنند.

سید حسن نصرالله تاکید کرد: در هر شهری باید مسلمانان به خیابان‌ها سرازیر شوند و تمامی دولت‌ها باید بدانند که منافعشان در جهان عرب و اسلام به احترامشان به مقدسات جهان عرب و اسلام بستگی دارد.


MehrNews Rss Feed

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. مهدی ساترووووووووووووووو:

    خیلی مذهبی دادا عالیه ههههههههههههههههههههههههههههههههههههه

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.