توهین های آقای روشنفکرنما

۱۹خردادماه،

مانی حقیقی را فقط یک بار در قالب طنز دیده ایم و آن هم نقش فرعی او در فیلم ورود آقایان ممنوع است اما ظاهرا حضورش در این جمع به سبب دوستی او با رامبد جوان بود.

باشگاه خبرنگاران؛ نشریه ی فاخر سینما و ادبیات که به صورت فصل نامه و سالی چهار مرتبه منتشر می گردد در شماره ی اخیر خود میزگردی با موضوع طنز در سینمای ایران ترتیب داد که غیر از سردبیر نشریه و همچنین امید روحانی و جواد طوسی به عنوان منتقد، از طنز پردازانی مثل رامبد جوان و پیمان قاسم خانی هم برای حضور در این میزگرد دعوت به عمل آمده بود اما حضور یک نفر دیگر هم در این جمع جالب توجه و عجیب بود؛ مانی حقیقی!
مانی حقیقی را فقط یک بار در قالب طنز دیده ایم و آن هم نقش فرعی او در فیلم “ورود آقایان ممنوع است” اما ظاهرا حضورش در این جمع به سبب دوستی او با رامبد جوان بود.
جواد طوسی در یادداشتی که قبل از متن کامل میزگرد در نشریه ی سینما و ادبیات چاپ شده دربارهٔ ی بدقلقی ها و بداخلاقی های باور نکردنی رامبد جوان و مانی حقیقی صحبت می کند.
ظاهرا کا آن جلسه به جائی رسید که رامبد جوان لا به لای صحبت های دیگران از جا بلند شده و کنار تخته ی وایت بردی در گوشه ی اتاق رفته تا روی آن بنویسد مرگ بر منتقد! زنده با ما!
آخر سر هم این دو نفر بعد از کلی بدقلقی و کج خلقی نسبت به میزان و منتقدان حاضر در‌آن میزگرد، جلسه را نیمه کاره ترک کردند و حتی خواهش های غیرمستقیم و مودبانه ی دهکردی (سردبیر سینما و ادبیات) فایده ای نکرد از تمام این ها قبل، و چیزی که بسیار آزارم داد و سبب شد دربارهٔ ی آن جلسه دست به کار نگارش این متن شوم و توهین های شرم آور مانی حقیقی به مردم و مخاطبان سیما و سینما بود.
ساخت فیلم ( یک پذیرایی ساده)، مانی حقیقی به توهین و گستاخی در حق مردم و خصوصا فقرا متهم شود و او هم در این میزگرد رسما به این قضیه اعتراف کرد اما ابراز تأسف نه!  
حقیقی گفت(برای من هیچ کدام از این چیزها مهم نیست، به طور مثال من موقعی که می خواهم آن صحنه ی دفن کودک در قبرستان را بسازم، می فهمم که ممکن است این به بسیار ها بر بخورد(اما اهمیتی نمی دهم) همین صحبت های او کاملا روشن می کند که اعتراض ها به فیلم پذیرایی ساده ابدا سوء تفاهم نیست و کار مانی حقیقی کاملا عمدی بوده.
حالا شما قضاوت کنید دربارهٔ آدمهایی که غیر از کج خلقی ها و بدقلقی ها در رفتار فردی و اجتماعی شان این قدر صریح به مردم ایران توهین می کنند، چه قضاوتی باید کرد؟ در حالی که آن ها همه چیزشان را از همین مردم دارند. /ص

یادداشت از : میلاد جلیل زاده


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.