تویوتا ۷٫۵ میلیون اتومبیل را فراخواند

جام جم آنلاین: شرکت اتومبیل سازی ژاپنی تویوتا ۷٫۴۳ میلیون از اتومبیل های تولیدی اش را در سراسر جهان به دلیل اختلال در سیستم بالابر اتوماتیک شیشه ها فراخواند.

به گزارش روز چهارشنبه جام جم آنلاین به نقل از رویترز،‌ شرکت اتومبیل سازی تویوتا امروز در بیانیه ای  ۷٫۴۳ میلیون دستگاه از اتومبیل های به فروش رفته اش در سراسر جهان را برای رفع نقص اختلالی در سیستم بالابر اتوماتیک شیشه ها که احتمال دارد منجر به حریق شود  فراخواند.

این فراخوان شامل حال ۲٫۴ میلیون دستگاه اتومبیل در ایالات متحده آمریکا، ۱٫۴ میلیون اتومبیل در چین ، ۱٫۳۹ میلیون دستگاه در اروپا و ۴۶۰ هزار دستگاه در ژاپن می شود. همچنین تعدادی اتومبیل نیز در استرالیا، کانادا و کشورهای خاورمیانه مشمول این فراخوان هستند.

مونیکا سایتو سخنگوی گروه تویوتا اعلام کرد که تعمیرات جزئی بوده و رفع نقص در کمتر از ۴۰ دقیقه انجام خواهد شد. برخی از مدل های کورولا، کمری و یاریس مشمول این فراخوان تویوتا هستند.

سایتو افزود که تاکنون هیچ حادثه ای که منجر به فوت یا جراحت ناشی از گرم شدن بیش از اندازه سیستم اتوماتیک شیشه ها گزارش نشده است اما این اختلال می تواند موجب انتشار دود شود. نخستین مورد از بروز این حادثه به سپتامبر سال ۲۰۰۸ در آمریکا بازمی گردد.

این فراخوان در حالی اعلام می شود که تویوتا در پی یک رشته فراخوان ها بین سالهای ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۱ در تلاش برای جلب اطمینان دوباره مصرف کنندگان است.

در نخستین شش ماه سال ۲۰۱۲ تویوتا با پشت سرگذاشتن شرکت اتومبیل سازی جنرال موتورز به نخستین سازنده اتومبیل جهان تبدیل شد. تویوتا پیش بینی کرده در سال ۲۰۱۲ در مجموع ۹٫۷۶ میلیون دستگاه از مدل های مختلفش را در جهان به فروش برساند. مترجم: بهرام افتخاری.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.