توکلی:فعالیت مرکز پژوهش ها کاربردی بود

خبرگزاری آریا – رئیس سابق مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی فعالیت عالمانه، خیرخواهانه و مستقل را راهبرد اصلی این مرکز در دو دوره هفتم و هشتم مجلس برشمرد که باعث افزایش اعتبار قانون شد. 
به گزارش خبرگزاری آریا ، احمد توکلی در مراسم تودیع خود که امروز – شنبه – در ساختمان مرکز پژوهشهای مجلس برگزار شد گزارشی از عملکرد این مرکز در مجالس هفتم و هشتم ارائه کرد.
وی گفت: در آغاز فعالیت در دوره هفتم مرکز پژوهشها را طوری تعریف کردیم که قانون از آن خواسته بود و به مرکزی پژوهشی تبدیل شد که آزادی فکر، گردش اطلاعات و اظهار نظر در آن وجود داشت.
توکلی افزود: فعالیت این مرکز کاربردی بود زیرا درصدد برطرف کردن نیازهای مجلس بود و در واقع نیاز مشتری را تامین می‌کرد نه اینکه درباره همه چیز تحقیق کند.
رئیس سابق مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: مرکز پژوهشها کارش همراستا با امر حکومت بود و بی مبنا و مقصد و جهت‌ گیری حرکت نمی کرد و ما این موضوع را تقویت کردیم.
وی افزود: حاصل پژوهشی، کاربردی و همراه با امر حکومت کردن فعالیت مرکز موجب شد استقلال و آزادی در پژوهش به صورت جدی تامین و تقویت شود و همچنین سبب شد تولیدات مرکز در تقویت مبانی و تامین مقاصد جمهوری اسلامی مؤثر باشد.
توکلی گفت: در این باره معتقد بودیم که مدیران باید به مبانی و مقاصد نظام نه تنها ملتزم، بلکه معتقد باشند.
وی به ارتقای نیروهای داخلی مرکز، شکستن دایره محدود همکاران، شنیده شدن صدای همه و به‌ کارگیری زبان غیرفنی برای تفهیم بهتر گزارشها به عنوان راهکارهای دیگر مرکز اشاره کرد و افزود: مرکز نیازهای نمایندگان را با جمع آوری، پردازش و عرضه اطلاعات تامین می‌کرد.
توکلی اظهار نظر در باره همه طرحها و لوایح، تهیه طرحهای قانونی درخواستی، شناسایی و تبیین مسائل مبتلابه جامعه و برانگیختن حساسیت مجلس در این باره، تهیه گزارش علمی درباره موضوعات درخواستی نمایندگان و تهیه نطق پیشنهادی مربوط به همایشها برای نمایندگان را از جمله فعالیتهای مرکز برای تامین نیاز نمایندگان برشمرد.
وی حضور فعالانه نمایندگان مرکز در کمیسیونهای مجلس، کمک به امر نظارت مجلس و همچنین مشارکت  مردمی در پژوهشهای مجلس را دیگر راهبردهای مرکز در دو دوره مجالس هفتم  و هشتم دانست.


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.