توکلی:معاون رییس‌جمهور باید از لایحه بودجه چند دوازدهم دفاع می‌کرد

۱۹م اسفند ،

tavakoli-1.jpg

یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، دفاع ممبینی، معاون بودجه معاونت نظارت راهبردی رییس‌جمهور از لایحه بودجه چند دوازدهم را خلاف آیین‌نامه داخلی مجلس دانست و گفت که می‌بایست معاون رییس‌جمهور برای دفاع از لایحه به مجلس می‌آمد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، احمد توکلی در تذکری مستند به ماده ۱۳۷ آیین‌نامه داخلی مجلس، اظهار کرد: طبق آیین‌نامه، معاونان رییس‌جمهور،‌ وزرا، رییس یا نایب رییس شورای عالی استان‌ها می‌توانند حسب مورد در جلسات مجلس و کمیسیون‌ها برای توضیح حضور یابند.

وی افزود: امروز هم باید معاون برنامه‌ریزی رییس‌جمهور به مجلس می‌آمد و من ضمن احترام به آقای ممبینی تاکید می‌کنم که هیات رییسه باید دقت می‌کرد که تنها معاون رییس‌جمهور، وزرا یا رییس یا نایب رییس شورای عالی استان‌ها باید از لوایح دفاع کنند.

علی لاریجانی رییس مجلس این تذکر را وارد ندانست و گفت: این برداشت می‌تواند به گونه‌ای دیگر باشد. در آیین‌نامه آمده که دفاع از لوایح قانونی در جلسه علنی توسط وزیر یا نماینده دولت صورت می‌گیرد که می‌تواند وزیر هم نباشد. روال قبل هم همین است، همچنین ذیل این ماده نوشته که معاونان رییس‌جمهور، وزرا، ‌رییس یا نایب رییس شورای عالی استان‌ها می‌توانند برای دفاع حسب مورد حضور یابند.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.