توکلی: مجلس به رهبری نامه بنویسد/ باهنر: بر اساس سخنان رییس‌جمهور، قیمت نان سنگک ۱۵ هزار تومان می‌شود

۵ م دیماه ،

جزئیات جلسه غیرعلنی مجلس

به گزارش خبرآنلاین، نمایندگان مجلس شورای اسلامی صبح امروز با تشکیل جلسه غیرعلنی دربارهٔ لایحه بودجه ۹۲ با نمایندگان دولت به گفت‌وگو نشستند.  در این جلسه که رحیم ممبینی، معاون بودجه معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس‌جمهور و همچنین محمد کردبچه، مشاور معاونت برنامه‌ریزی حضور داشتند، نمایندگان دو قوه به بررسی مسائل مربوط به لایحه بودجه ۹۲ و اولویت ها و چارچوب های آن پرداختند. {اینجا}
آنچنان که مهر منتشر کرده است، در این جلسه کردبچه و ممبینی از طرف معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری در خصوص کلیات لایجه بودجه ۹۲ صحبت کردند.

البته ممبینی در این جلسه بیشتر دربارهٔ بودجه ۹۱ صحبت کرده است که لاریجانی رئیس مجلس به وی تذکر داده که در موضوع صحبت کند.
از طرف مجلس هم باهنر نایب رئیس دوم مجلس، مصباحی مقدم رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس و احمد توکلی نماینده تهران و عضو کمیسیون برنامه وبودجه صحبت هایی داشته و نقطه نظرات خود را بیان کردند.
مصباحی مقدم در سخنان خود انتقادات تندی به دولت و تصمیمات اقتصادی آن وارد کرد و توکلی هم در صحبت خود پیشنهاد کرد مجلس نامه ای به رهبر انقلاب نوشته و مسائل و مشکلات موجود و مشکلات احتمالی آینده کشور و تبعات تصمیم گیری های نادرست اقتصادی دولت را منتقل کنند.
وی همچنین پیشنهاد کرده مجلس با رئیس جمهور نشست مشترک برگزار کرده و به طور جدی مسائل مورد پیگیری قرار گیرد.
در این جلسه باهنر نیز در سخنان خود با انتقاد از اظهارات رئیس جمهور در اصرار بر هدفمندی یارانه ها گفت: در صورتی که آنچه رئیس جمهور می گوید اجرایی شود، قیمت نان سنگک به ۱۵ هزار تومان می رسد و چیزی به نام تولید و کشاورزی باقی نمی ماند.
همچنین محمد حسن ابوترابی فرد نایب رئیس اول مجلس نیز جمع بندی ای از جلسه ارائه کرد.

موافقت مجلس با پیشنهاد توکلی مبنی بر تشکیل کمیته‌ای برای دیدار با رئیس‌جمهور
باشگاه خبرنگاران نیز در گفت و گو با عبد‌الوحید فیاضی نماینده مردم مازندران عنوان کرده است در جلسه امروز توضیحاتی از سوی کارشناسان مرکز پژوهش‌ها و نمایندگان دولت پیرامون اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها ارائه شد.
وی در ادامه تصریح کرد: در این جلسه همچنین به نقاط ضعف و قوت بودجه‌ریزی در سال ۹۲ اشاره شد که احمد توکلی نیز مباحثی پیرامون اجرای غلط فاز اول هدفمندی یارانه‌ها از سوی دولت را مطرح کرد.
این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس به اظهارات توکلی در صحن غیر علنی مجلس اشاره کرد و افزود: از نظر این نماینده تهران، باید فضای کسب و کار را برای مردم بیشتر کرد تا خود به ثروت دست یافته و به دولت مالیات دهند نه اینکه دولت به مردم پول دهد.
فیاضی خاطرنشان کرد: توکلی در ادامه سخنان خود به لزوم تشکیل کمیته‌ای علمی متشکل از نمایندگان جهت دیدار با رئیس‌جمهور اشاره کرد که تا پایان سال ۹۱ وجه نقدی را از میان مردم جمع کنند تا آثار تورمی کمتر و گرانی نیز از میان مردم رخت بربندد که مجلس نیز با این پیشنهاد موافقت کرد.

بودجه ۹۲ تا اواخر دی‌ماه هم به مجلس نمی‌آید

در همین راستا نماینده مردم خلخال با اشاره به جلسه غیرعلنی امروز مجلس به فارس گفت: در صحبت‌های نمایندگان دولت در جلسات غیرعلنی امروز اشاره‌ای به زمان ارائه لایحه بودجه ۹۲ به مجلس نشد. اما آنچه که از صحبت‌های آنان برداشت می‌شد این بود که لایحه بودجه تا اواخر دی هم به مجلس نخواهد رسید.
جلیل جعفری گفت: احمد توکلی در صحبت‌های خود در جلسه غیرعلنی امروز مجلس با اشاره به صحبت‌های اخیر رئیس‌جمهور مبنی بر پرداخت ۵برابری یارانه نقدی به مردم عنوان کرد که چنانچه این امر محقق شود، جامعه با مشکلات جدی مواجه می‌شود.
وی افزود: توکلی همچنین اظهار داشت که دولت از این پس هیچ گاه نمی‌تواند اقدام خودسرانه‌ای در ارتباط با پرداخت یارانه نقدی به مردم داشته باشد و هر گونه افزایش پرداخت یارانه نقدی به مردم باید با اجازه مجلس انجام شود.
نماینده مردم خلخال در خانه ملت خاطرنشان کرد: در صحبت‌های نمایندگان دولت در جلسه غیرعلنی امروز (کردبچه و ممبینی) صراحتاً اشاره‌ای به زمان ارائه لایحه بودجه سال ۹۲ به مجلس نشد. اما آنچه که از صحبت‌های آنان برداشت می‌شود این است که لایحه بودجه سال ۹۲ تا اواخر دیماه به مجلس نخواهد آمد.

/۲۹۲۲۰

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.