تویوتا در یک قدمی ساخت جی‌تی‌۸۶ روباز

۱۲م اسفند ،

تویوتا در یک قدمی ساخت جی‌تی‌۸۶ روباز

Bookmark and Share

تویوتا اعلام کرده در نمایشگاه خودروی ژنو که چند روز دیگر آغاز می‌شود، مدل روبازی از GT86 را در فرم یک کانسپت رونمایی خواهد کرد. تویوتا می‌گوید هدف از نمایش این خودرو که نامش FT-86 Open است، بررسی واکنش خریداران است و در صورت استقبال از این کانسپت، به زودی این خودرو به بازار عرضه خواهد شد.  

عرضه GT86 کوپه با استقبال بسیار خوب منتقدان روبرو شد و این خودرو در جمع برترین‌ خودروهای سال ۲۰۱۲ قرار گرفت. مدل روباز برروی پلتفرم همین خودرو ساخته شده است و موتور مشابهی دارد. این موتور دو لیتری چهار سیلندر باکسر ۲۰۰ اسب بخار نیرو تولید می‌کند. ابعاد ماشین دقیقاً با مدل کوپه یکی است اما وزن ماشین ۱۲۵۷ کیلوگرم و کمی سنگینتر از مدل کوپه است. نیروی موتور با یک جعبه دنده شش سرعته اتوماتیک به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود. 

تویوتا در یک قدمی ساخت جی‌تی‌۸۶ روباز

تویوتا می‌گوید از آغاز پروژه مدل GT86 این کارخانه در فکر ساخت مدل روباز این خودرو بود با این حال به خاطر برداشتن سقف و برای حفظ قابلیت‌های ماشین بخش‌های بسیاری از خودرو را دوباره مهندسی کرده است. در نتیجه در تقسیم وزن بین جلو و عقب ماشین به نسبت بسیار خوب ۵۳ به ۴۷ رسیده و مرکز ثقل ماشین ۴۶۰ میلی‌متر است.

انتخاب رنگ و تزیین داخل ماشین به مرکز طراحی «تویوتا بوشوکو» در میلان سپرده شده است. بدنه به رنگ سفید و سقف ماشین آبی است. در داخل خودرو هم از چرم سفید با لایه‌هایی از آبی استفاده شده است.

FT-86 اوپن بیشتر از آنچه که به یک کانسپت شبیه باشد به یک خودروی تولید انبوه شبیه است. به نظر می‌رسد تویوتا امید بسیاری به استقبال از این خودرو دارد و در یک قدمی عرضه مدل روباز GT86 است. در این صورت فشار بر مزدا MX-5 که سال‌ها است در این کلاس بدون رقیب بوده بیشتر می‌شود. 

برچسب ها : نمایشگاه ژنو ۲۰۲۴ | تویوتا جی‌تی ۸۶ | تویوتا اف تی ۸۶ اوپن | تاریخ : ۲۰۲۴/۰۳/۰۲
  • استفاده از مطالب و تصاویر این پایگاه اینترنتی تنها با ذکر منبع و لینک به “سایت خودرو” مجاز است


www.khodroreview.com
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.