تویوتا پریوس ۳ میلیونی شد

گردآوری توسط گروه خودرو ممتازنیوز

 تویوتا پریوس 3 میلیونی شد

تویوتا پریوس ۳ میلیونی شد

ممتازنیوز: شرکت خودروسازی ژاپنی تویوتا در سوم ژوئیه اعلام کرد که تولید خودروی هیبریدی الکتریکی-بنزینی پریوس از رقم ۳ میلیون دستگاه گذشت.

به گزارش «پرشین خودرو»، پریوس اولین خودروی سواری هیبریدی است که به تولید انبوه رسیده است و از سال ۱۹۹۷ در ژاپن به بازار عرضه شده و مهمترین بازار صادراتی آن ایالات متحده بوده که عرضه آن به این بازار از سال ۲۰۰۰ آغاز شده است.
نسل دوم خودروی هیبریدی پریوس که کاستی های نسل اول را رفع کرده در سال ۲۰۰۳ راهی بازار شد. در حال حاضر هیبریدی پریوس نسل سوم از این خودرو است که آخرین بازنگری ها و تغییرات در آن در سال ۲۰۰۹ اتفاق افتاده است.
تویوتا دو خودروی هیبریدی دیگر هم دارد که یکی آکوآ/پریوس سی است که از پریوس عادی کوچکتر است و دیگری پریوس وی است که خودروی هفت صندلی به حساب می آید و بیشتر در اروپا مشتری دارد.
از نسل اول تا سوم خودروی هیبریدی پریوس، قیمت ها روند کاهشی داشته و حتی تا یک سوم قیمت هم رسیده است. ضمن آن که چون این خودرو هم بنزین می سوزاند و هم موتور الکتریکی دارد به هر حال آلایندگی هم دارد اما در طی این سه نسل میزان آلایندگی دی اکسید کربن آن از ۱۱۴ گرم در هر کیلومتر به ۸۹ گرم در سیکل ترکیبی رسیده است.
تویوتا برای نسل سوم خودروی هیبریدی پریوس ۱۲۶۱ حق اختراع و حق امتیاز به ثبت رسانده است. پریوس حکم یک سکو برای پرواز انواعی از خودروهای دوست دار محیط زیست را پیدا کرده است. با این که ژاپن در این زمینه دست پیش دارد اما دست از تلاش برنداشته و هنوز هم روی تسهیلات و امکانات تحقیق و توسعه در خصوص خودروهای هیبریدی و سایر فناوری های نو سرمایه گذاری می کند. در سال مالی منتهی به ۳۱ مارس ۲۰۲۲ تویوتا ۸۹۰ میلیارد ین صرف فناوری هایی می کند که جلوی آسیب به محیط زیست گرفته شود. برای این منظور تویوتا درحال طراحی یک پلتفرم تازه با اجزای و مجموعه های مخصوص به آن است. این سرمایه گذاری نسبت به سال قبل ۷ درصد رشد داشته است. سرمایه گذاری هزینه های مالی تویوتا بالغ بر ۹۱۰ میلیارد ین است که ۴۴۰ میلیارد آن در داخل ژاپن اتفاق می افتد.
زیرساخت تحقیق و توسعه تویوتا در شهر تویوتا، ۶۵۱ هکتار مساحت دارد و بخش توسعه و تولید قوای محرکه آن در یک ساختمان ۱۲ طبقه قرار گرفته که مساحت طبقه اول آن ۱۰۰ هزار متر مربع است. مرکز آئروینامیک آن قابلیت تولید باد با سرعت ۲۵۰ کیلومتر در ساعت را دارا است.


پرشین خودرو | RSS
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.