توییت می‌کنیم تا بخندیم

رسانه‌های اجتماعی دنیای کمدی را متحول کرده‌اند

شاید بارها با این مساله برخورد کرده باشید، افرادی که اهل اینترنت نیستند، همیشه جوک‌های قدیمی و تکراری برای شما تعریف می‌کنند! در حالی که اینترنت بازها سریع‌تر از گوشه‌گیران دنیای مجازی از ماجراهای خنده‌دار و بامزه مطلع می‌شوند و این ماجراها را دست به دست بین هم‌کیشان خود می‌گردانند و اطلاع‌رسانی می‌کنند. این ماجرا برای توئیت‌هایی که در توئیتر به ثبت می‌رسد نیز به همین منوال است.
این روزها ماجراهای کمیک و خنده دار، لحظه‌ای به ثبت می‌رسند و منتشر می‌شوند. ماجراهای اجتماعی و سیاسی و داستان آدم‌های معروف همیشه خوراک خوبی برای تهیه ماجراهای خنده دار است. روش‌های نوین خنداندن مردم برای کمدین‌ها دردسرهای زیادی فراهم کرده و البته این تنها روی ماجرا نیست. نقاط مثبت و روشنی نیز وجود دارد که به آنها کمک می‌کند از طریق شبکه‌های اجتماعی به انبوهی از طرفداران خود دسترسی داشته باشند و از طریق شبکه‌های مانند توئیتر، جملات جالب و قصار خود را توی دهن‌ها بچرخانند. به این ترتیب بسیاری از افراد با شخصیت‌های توئیتری خود شهرت فراوانی کسب کرده‌اند.

یک کانادایی مشهور به کلی آکسفورد (Kelly Oxford) با سبک ویژه خود در توئیتر کسب‌و‌کاری به هم زده است. جملات ۱۴۰ کاراکتری معروف او با بیش از ۳۷۰ هزار طرفدار و دنبالگر که در میان آنها نام راجر ابرت نیز به چشم می‌خورد سروصدای زیادی را در جوامع مجازی به پا کرده است.  البته هنوز راه زیادی باقی است تا تمامی کمدین‌ها متقاعد شوند که برای ورود به دل‌های مردم باید سری هم به جامعه مجازی بزنند. جایی که مرزهای ممنوعه شکسته می‌شود و می‌توان شوخی‌هایی را نقل کرد که در جامعه تابو به نظر می‌رسند.

mobiledia/نسترن صائبی
۲۱۲۱

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.