تیروئیدی‌ها با سیگار خداحافظی کنند

جام جم آنلاین: یک فوق‌تخصص جراحی پلاستیک و ترمیمی چشم با اشاره به این‌که روند درمان بیماران مبتلا به تیروئید چشمی بسیار طولانی بوده و نیازمند صبوری است، گفت: ممکن است دوره درمان سه تا پنج سال به طول انجامد زیرا بخش عمده‌ای از درمان‌های طبی به کمک کورتون‌ها انجام می‌شود و خود عوارضی را به دنبال دارد. اگر بیمار مصرف کورتون را به صورت خودسرانه قطع یا دوز آن را تغییر دهد، ممکن است اثرات سوئی بر جای بماند.

دکتر محسن بهمنی کشکولی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره راهکارهای درمانی تیروئید چشمی افزود: در وهله اول و پیش از هر اقدام دیگری، ترک سیگار در افرادی که مبتلا به بیماری‌های تیروئید هستند، ضروری است، زیرا سیگار میزان عوارض چشمی را تا چند برابر افزایش می‌دهد.

استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران با توصیه به اجتناب از قرار گرفتن بیماران در محیط خشک، گرم و آفتابی، گفت: خواب مناسب، تغذیه مناسب و گنجاندن سبزی‌ها و میوه‌ها در سبد غذایی روزانه می‌تواند در جلوگیری از عود بیماری موثر واقع شود.

بهمنی ادامه داد: وقتی پزشک به این نتیجه برسد که بیماری به حدی پیشرفت کرده است که دارو لازم است، اقدامات لازم را در این زمینه انجام می‌دهد. البته فرد مبتلا به کم‌‌کاری یا پرکاری تیروئید که گرفتار عوارض چشمی نیز شده است باید همزمان تحت نظر دو پزشک غدد و چشم باشد.

این فوق‌تخصص جراحی پلاستیک و ترمیمی چشم با اشاره به این ‌که ثابت شده است اگر بیماری تیروئید به خوبی تحت کنترل قرار بگیرد، کنترل علائم تیروئید چشمی نیز به خوبی انجام می‌شود، گفت: بنابراین روند درمان این دو بیماری بایستی به موازات یکدیگر پیش برود.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.