تکالیف سنگین به دانش آموزان ندهید

به گزارش ممتازنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،

دادن تکالیف سنگین و پرحجم به همه دانش‌آموزان به طور مساوی، نتیجه عدم توجه به تفاوت‌های فردی کودکان بوده و توصیه می شود حجم درسی در کلاس، بر اساس توان و کشش دانش آموزان تنظیم شود.

به گزارش گروه علمی،‌پزشکی باشگاه خبرنگاران به نقل از وب دا، فریدون پیرایش، کارشناس سلامت روان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، گفت: مدارس همان گونه که در پرورش و شکوفایی استعداد دانش‌آموزان مهم‌ترین نقش را ایفا می‌کنند، موجبات آرامش روانی، نشاط، سلامت روح و جسم و یا افسردگی و گوشه‌گیری آنان را نیز فراهم می کنند.

فریدون پیرایش با بیان اینکه معلمان باید مانند والدین کودک یا حتی مهربان‌تر از آنان باشند، اظهار کرد: محیط مدرسه باید به گونه‌ای باشد که کودک در آن احساس امنیت کرده و با میل و رغبت در آن قدم گذارد.

 معلم مرجع واقعیت برای دانش آموز است

این کارشناس سلامت روان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، در رابطه با نقش معلم در سلامت روان دانش آموزان، تصریح کرد: معلم، مرجع واقعیت برای کودک و نوجوان بوده و از او انتظار می‌رود با شناخت دقیق دانش‌آموز و کشف مشکلات او، موقعیت‌های آموزشی را به گونه‌ای ترتیب دهد که احساس رضایتمندی در فرد ایجاد شود.

پیرایش توجه هم زمان به سلامت روح و جسم را عامل موثری در رضایتمندی و عملکرد موفق دانش آموزان برشمرد و خاطرنشان کرد: تلاش معلم نباید تنها به این منجر شود که دانش آموز بهترین نمره را کسب کند، بلکه باید بکوشد به هر فرد به اندازه توانایی او مسئولیت داده و تا حد امکان به پرورش فکری، روانی و جسمانی کودک بپردازد./ح


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.