تکذیب تورم ۲۹٫۸ درصدی بهمن ماه

۲۴م اسفند ،

بینا- مدیرکل آمارهای اقتصادی بانک مرکزی، نرخ تورم بهمن ماه را که در بعضی رسانه‌ها حدود ۲۹٫۸ درصد عنوان شده بود را تکذیب کرد.
به گزارش بینا، علیرضا مقتدایی مدیرکل آمارهای اقتصادی بانک مرکزی، با بیان این مطلب به ایسنا اظهار کرد: در بعضی رسانه‌ها نرخ تورم بهمن ماه ۲۹٫۸ درصد عنوان شده بود که رقمی اشتباه است و من آن را تکذیب می‌کنم.
وی تاکید کرد: عددی به عنوان نرخ تورم ملاک است که اداره روابط عمومی بانک مرکزی آن را بر روی پایگاه اینترنتی خود قرار دهد.
وی دربارهٔ نرخ تورم اسفندماه نیز گفت: بعد از انجام بررسی‌های لازم رقم نهایی را اعلام می کنیم و نرخ تورم اسفندماه اواسط فروردین ماه سال آینده اعلام می‌شود.
چندی پیش رییس کل بانک مرکزی با تاکید بر اینکه نرخ تورم در پایان سال جاری به ۳۱٫۵ درصد افزایش می‌یابد گفته بود: طبق آخرین داده‌ها نرخ تورم در دی‌ماه سال جاری به ۲۸٫۷ رسید، برهمین اساس پیش‌بینی می‌شود این نرخ در پایان بهمن‌ماه به ۲۹٫۸ و در پایان سال ۹۱ به ۳۰٫۶ تا ۳۱٫۵ درصد افزایش یابد.
محمود بهمنی افزود: در یکی دو ماه قبل پیش‌بینی می‌شد که نرخ تورم به ۳۲ درصد افزایش یابد ولی با تمهیداتی که اندیشیده شد و اقداماتی که صورت گرفت، این تورم حدود نیم درصد کاهش داشته و حداکثر به ۳۱٫۵ می‌رسد.

RSS
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.