تکذیب توقیف موتورسیکلت‌های دارای ۲سرنشین

اردیبهشت ۱۴۰۳

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ ضمن تکذیب خبر توقیف موتورسیکلت‌های دارای بیش از یک سرنشین از راه‌اندازی سامانه ثبت تخلفات موتورسیکلت‌سواران در یک بانک اطلاعاتی جامع داد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران  ، سردار حسین رحیمی در گفت‌وگو با تسنیم، ضمن تکذیب خبر توقیف موتورسیکلت‌های دارای بیش از یک سرنشین از اجرای مرحله تازهی از ساماندهی و برخورد با موتورسیکلت‌سواران متخلف از روز شنبه خبر داد و اظهار داشت: پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ در اجرای این طرح به دنبال برخورد با موتورسیکلت‌سواران متخلف است که همزمان بحث آموزش و برخورد با این موتورسواران متخلف را پیگیری خواهد کرد.

وی با اشاره به برخورد آموزشی پلیس با موتورسوارانی که تخلفات‌شان اتفاق‌ساز نیست، گفت: پلیس در برخورد با موتورسوارانی که تخلفات‌شان برای راکب و دیگر اشخاص جامعه خطرساز نیست بحث‌های آموزشی را پیگیری خواهد کرد و پلیس در نظر دارد با توجه به برگزاری ۳۰ کلاس آموزشی روزانه بیش از ۳۰ هزار موتورسیلکت متخلفی که تخلفاتشان اتفاق‌ساز نیست را آموزش دهد.

سردار رحیمی در ادامه با بیان اینکه پلیس در مرحله تازه با موتورسواران مختلف هیچگونه اغماضی نسبت به موتورسیلکت‌سوارانی که تخلفات اتفاق‌ساز را انجام می‌دهند، نخواهد داشت، تاکید کرد: با توجه به اینکه ۶۰ درصد از فوت شدگان حوادث ناشی از سوانح موتورسیکلت از ناحیه ضربه به سر است پلیس در اجرای مرحله تازه ساماندهی برخورد با موتورسیکلت‌سواران متخلف به شدت با تخلفاتی از قبیل نداشتن کلاه ایمنی، انجام حرکات نمایش و تک‌چرخ، عبور از خطوط ویژه، حرکت در جهت مسیر مخالف، عبور از محل عابرین پیاده و موتورسوارانی که بار نامتعارف را به وسیله موتورسیلکت جابه‌جا می‌کنند برخورد خواهد کرد.

وی در ادامه افزود: در مرحله اول اجرای این طرح موتورسیکلت‌سواران متخلف دارای تخلفات اتفاق‌ساز به مدت یک هفته وسیله نقلیه‌شان توقیف و به پارکینگ منتقل می‌شود و در مراحل بعد مدت توقیف موتورسیلکت این موتورسواران نیز به یک ماه می‌رسد.

سردار رحیمی در ادامه با تکذیب خبر توفیق موتورسیکلت موتورسوارانی که بیش از ظرفیت مجاز سرنشین دارند، تاکید کرد: پلیس در برخورد با این موتورسواران برخوردی ارشادی دارد و به هیچ وجه موتورسیکلت این اشخاص توقیف نمی‌شود.

وی ادامه داد: ماموران پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با ملاحظه موتورسیکلت‌هایی که بیش از ظرفیت مجاز خود راکب دارند ضمن اعمال قانون تنها نفرات اضافه بر ظرفیت مجاز موتورسیکلت را پیاده کرده و هیچگونه توفیقی نسبت به وسیله نقلیه آنها انجام نمی‌شود.

سردار رحیمی در پایان ضمن اعلام خبر راه‌اندازی سامانه ثبت اطلاعات تخلف موتورسواران در بانکی اطلاعاتی خاطرنشان کرد: هرگونه تخلف موتورسیکلت‌سواران متخلف از این به بعد در بانک اطلاعاتی تخلفات موتورسواران ثبت خواهد شد و موتورسواران متخلف در صورت تعدد تعداد تخلفات خود طبق قانون با آنها برخورد شده و این برخورد تا ابطال گواهینامه را امکانپذیر است.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.