تکذیب جان باختن یک دانش‌آموز دیگر

۲۰م آذر ،

در شرایطی که تلخیِ اتفاق ناگوار مصدوم شدن چند ده دانش آموز چهارم دبستانی در مدرسه شین آباد با انتشار یافتن خبر جان باختن یکی از مصدومان در واپسین ساعات روز قبل فزونی یافته و داغ بسیاری را تازه کرد، امروز شایعه فوت یکی دیگر از دانش آموزان در فضای مجازی پیچید.

به گزارش ممتازنیوز، دکتر رسول خضری، نماینده مردم پیرانشهر و سردشت در مجلس شورای اسلامی با تکذیب این شایعه به تابناک گفت: دقایقی پیش طی تماسی که با مسئولان بیمارستان میزبان این دانش آموزان داشتم، وضعیت بیماران بدون تغییر توصیف شد؛ یعنی نه بهبودی ملاحظه شده و نه وخامتی رخ داده است. در حال حاضر سه تن از مصدومان به سبب شدت سوختگی در ناحیه دستگاه تنفسی فوقانی، با دستگاه تنفس می‌کنند که امیدواریم طی روزهای آینده شاهد بهبود در وضعیت ایشان و سایر مصدومان باشیم.

وی با اشاره به توضیحات روز قبل وزیر آموزش و پرورش دربارهٔ این اتفاق گفت: در حال حاضر ۱۵۰ هزار کلاس درس فاقد سیستم گرمایشی مرکزی در کشور وجود دارد که همگی به مانند مدرسه شین آباد در وضع نامطلوبی به سر می برند؛ این زنگ خطری است که معتقدیم اگر پیشتر و با وقع اتفاقهای تلخ قبلی پیگیری می‌شد، شاید امروز شاهد این اتفاق نبودیم. به این منظور برای پیگیری ماجرا در سطح ملی، طرح سوال از وزیر آموزش و پرورش را با دوازده امضا تقدیم هیات رئیسه مجلس کردیم که با قرار گرفتن در دستور کار طی روزهای آینده، وزیر موظف است که برای پاسخ دهی در صحن مجلس حاضر شود.

خضری می‌افزاید: همزمان با طرح این سوال ملی، طرح تحقیق و تفحص را هم در دستور کار داریم که تا کنون تعدادی از نمایندگان ذیل آن را امضا کرده‌اند و به محض آنکه آماده شود، تقدیم هیات رئیسه مجلس خواهیم کرد تا انشاالله منجر به راهکاری شود که از وقوع این حوادث در آینده پیشگیری کند.

نماینده مجلس در کمیته‌ بررسی آتش‌سوزی دبستان پیرانشهر در انتها با اشاره به سخنان روز قبل حاجی بابایی در مجلس دربارهٔ بهبودی مصدومان گفت: سوختن دستگاه تنفسی این دانش آموزان و آسیبهای وارد شده به کل سیستم تنفسی، تشخیص میزان سوختگی و به تبع آن زمان لازم برای بهبودی این عزیزان را دشوار کرده است و هنوز توصیف دقیق وضعیت این دانش آموزان مقدور نیست. حالا اینکه وزیر از روی چه اطلاعاتی در مقابل نمایندگان از بهبود دانش آموزان سخن می‌گوید، بماند! اما بد نیست که انتقال مصدومان در کمترین زمان ممکن به مراکز درمانی را به وزیر یادآوری کنیم که اگر با همت تمامی مسئولان شهرستان و استان عملی نمی‌شد، بی شک فاجعه رخ داده ابعاد گسترده‌تری می‌یافت.

گفتنی است روز قبل رئیس مجلس طی حکمی به سه تن از نمایندگان ماموریت داد تا به بررسی وضعیت درمانی دانش‌آموزان اتفاق دیده دبستان پیرانشهر بپردازند؛ بر اساس این احکام، کمیته‌ای متشکل از رسول خضری، نماینده پیرانشهر، عابد فتاحی، نماینده ارومیه به سرپرستی شاهین محمدصادقی، عضو هیات رئیسه مجلس و فوق تخصص جراحی پلاستیک، ماموریت یافتند تا برای بررسی وضعیت درمانی دانش‌آموزان اتفاق دیده، روز سه‌شنبه هفته جاری (۲۱ آذر) به شهرهای تبریز و ارومیه سفر کنند.

باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.