تکذیب لغو سخنرانی های اصولگرایان

تکذیب لغو سخنرانی های اصولگرایان

ممتاز نیوز – مدیرکل سیاسی وزارت کشور گفت: سابقه برهم زدن برنامه های اصولگرایان نه تنها در طول فعالیت دولت تدبیر و امید بلکه از گذشته نیز وجود نداشته و حتی در چارچوب دولت یازدهم بستر برهم زدن برنامه های افراد، گروهها و تشکلهای سیاسی در دانشگاه و نیز سطح جامعه فراهم نیست. تکذیب لغو سخنرانی های اصولگرایان را پی می گیریم.

به گزارش ممتاز نیوز به نقل از ایرنا، محمدامین رضازاده روز چهارشنبه ۱۳۹۵/۰۹/۱۷ افزود: امروز بر خلاف گذشته از نظر دولت یازدهم و مسئولان وزارت کشور همانگونه که ایجاد ممانعت و محدودیت در سخنرانی علی مطهری بد است ایجاد محدودیت در سخنرانی یک چهره اصولگرا نیز نامطلوب تلقی می شود.
رضازاده ادامه داد: طی هفته جاری در برنامه های ویژه سالگرد ۱۶ آذر و ‘روز دانشجوفضای خوبی در کشور و دانشگاهها حاکم بود. سخنرانان با گرایشهای مختلف در استانها و شهرهای متعدد حضور یافتند و به این مناسبت برنامه های گسترده ای برگزار شد. تکذیب لغو سخنرانی های اصولگرایان را ادامه می دهیم.
مدیرکل سیاسی وزارت کشور گفت: امسال در این ایام فقط سه مراسم سخنرانی در سطح کشور لغو شد، این پذیرفته نیست که حتی یک مراسم دارای مجوزهای قانونی لغو شود.
رضازاده افزود: شش مراسم دیگر هم با وجود دریافت مجوزهای لازم اما بخاطر عدم امکان حضور سخنران برگزار نشد. سایر سخنرانیها در همه گرایشها به خوبی برگزار شد و مراسم روز دانشجو در آرامش، با نشاط خاص در میان دانشجویان توام با روحیه آزادیخواهی، استقلال طلبی و صداقت برگزار شد.
رضازاده ادامه داد: در این میان، در فضای مجازی گزارشهای مبنی بر لغو برخی مراسم دارای مجوز پخش شد در حالی که اینگونه نبود. در برخی از این موارد ناهماهنگیها و ارائه نشدن به موقع درخواست برگزاری مراسم و تشکیل نشدن نشست هیات نظارت دانشگاه و مانند آن مانع از صدور مجوز شده است.

تکذیب لغو سخنرانی های اصولگرایان

رضازاده گفت: صدور مجوزهای این جلسات و نشستها بر عهده هیات نظارت دانشگاه است. با این حال به عنوان کارگزار دولت تدبیر و امید و وزارت کشور حاضر به سختگیری به هر دلیل در اعطای مجوزها نیستیم و به همان میزان که موافق نیستیم سخنرانی علی مطهری لغو گردد همان اندازه مخالفیم در ارائه مجوز به علیرضا زاکانی تعلل شود.
مدیرکل سیاسی وزارت کشور افزود: تاکید و تلاش بر آن است که فضا برای سخنرانی هر فرد با هر گرایش سیاسی و فکری بطور یکسان فراهم شود.
رضازاده ادامه داد: سیاست نظام جمهوری اسلامی و نیز دولت تدبیر و امید آن است که فضای جامعه توام با نشاط، آرامش و به دور از التهابات کاذب سیاسی باشد و تاکنون نیز همینگونه بوده است.

* دولت قبل و فعالیت تنها یک جریان سیاسی در دانشگاه
مدیرکل سیاسی وزارت کشور همچنین گفت: در دولت قبل به دلایلی در فضای دانشگاهها عرصه فقط برای فعالیت تشکلهای یک جریان سیاسی فراهم بود.
رضازاده افزود: حتی نمی توان مدعی شد سلائق گوناگون در دانشگاهها تشکل داشتند و یا حتی این امکان فراهم نبود که افرادی از سلائق و گرایشهای مختلف سیاسی در دانشگاه حضور یافته و سخنرانی کنند.
رضازاده ادامه داد: امروز در چارچوب فعالیت دولت یازدهم نهایت تلاش می شود که همه گرایشهای سیاسی در چارچوب مقررات و قانون در قالب تشکلهای دانشجویی فعال باشند. طی سه سال گذشته هم نیز هر ساله فعالیت تشکلهای دانشجویی بهبود یافته و تقویت شده است. تکذیب لغو سخنرانی های اصولگرایان را پیگیری می کنیم.
رضازاده گفت: در عین حال این شرایط هنوز برای برخی تشکلهای دانشجویی مطلوب نیست و معتقدند در برخی جاها محدودیتهایی برای تعدادی از آنها ایجاد می شود .
مدیرکل سیاسی وزارت کشور افزود: اگر موردی از این محدودیتها هم باشد مورد نظر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و نیز دولت نیست ضمن آنکه همه دستگاههای ذیربط در امور دانشجویی موافق فراهم شدن شرایط یکسان در دانشگاه برای فعالیت همه تشکلهای سیاسی هستند.

* بزرگنمایی و القائات پیرامون سخنرانی برخی افراد
رضازاده در خصوص برگزار نشدن سخنرانی روز گذشته زاکانی در دانشگاه رشت هم گفت: از دیدگاه ما خوب نیست به کسی که مسئولیتی در مجلس و یا دولت و مانند آن داشته اجازه و فرصت سخنرانی داده نشود.
رضازاده افزود: این نگرش در میان همکاران ما، مسئولان دانشگاهها و مدیریتهای مختلف باید حاکم باشد و شرایط و فرصت سخنرانی برای هر چهره سیاسی با هر گرایش فراهم شود.
رضازاده ادامه داد: در دانشگاه رشت هم اصغرزاده و زاکانی همزمان درخواست سخنرانی داشتند که هیات نظارت دانشگاه به صورت مناظره مجوز صادر کرد اما به دلیل عدم پذیرش بسیج دانشجویی برای حضور در این مناظره در مجموع برنامه لغو شد.

ماجرای تکذیب لغو سخنرانی های اصولگرایان
مدیرکل سیاسی وزارت کشور گفت: امروز برخی بزرگنماییها برای برخی افراد صورت می گیرد و اینگونه القا می شود که اجازه سخنرانی داده نشده است.
رضازاده افزود: این امر در زمینه عملکرد دولتی که همه تلاش خود را بر آن گذاشته که در چارچوب قانونی همه نظرات و دیدگاهها فرصت و فضای ارائه بیابند، دور از عدالت و بی انصافی است.
رضازاده به برخی فضاسازیهای در این موضوع اشاره و بیان کرد: در سخنرانیهای روز ۱۶ آذر امسال به هیچ وجه لغو یا ممانعت از برگزاری برنامه ها را نداشته ایم.
رضازاده ادامه داد: رسانه ها به عنوان رکن موثر بر افکار عمومی باید از منبع و مرجع دقیق و خاص آن اطلاعات را دریافت کند و اطلاعات درست را منعکس نمایند.
مدیرکل سیاسی وزارت کشور گفت: موردی از برهم زده شدن مراسم ۱۶ آذر که بدترین شکل لغو برنامه ها است نیز رخ نداده است.

* فضای یکسان و آزاد در انتخابات
رضازاده در ادامه اظهار کرد: در انتخابات این فضای یکسان و آزاد برای برنامه ها اهمیت و حساسیت بیشتری می یابد ضمن آنکه اسفند پارسال انتخاباتی بسیار موفق با شاخصهایی برجسته در بهترین شرایط امنیتی و با نهایت همدلی برگزار شد چنانکه بر خلاف انتخابات گذشته که بطور متوسط ۱۱ نفر در درگیری و اختلافات و غیره کشته می شدند اسفند پارسال حتی یک نفر هم مصدوم نشد و ابطال انتخابات نیز به حداقل ممکن رسید.
رضازاده افزود: پیرامون انتخابات ۹۶ نیز تاکید همه مسئولان نظام و دولت بر آن است که انتخاباتی قانونمند، سالم و امن برگزار و شرایط مساوی برای فعالیت احزاب، گروهها و جریانات سیاسی فراهم شود.

* دولت یازدهم دانشجوی ستاره دار ندارد
مدیرکل سیاسی وزارت کشور همچنین فعالیت سیاسی را کاری تخصصی توصیف و بیان کرد: در خوشبینانه ترین شرایط هفت درصد دانشجویان وارد عرصه فعالیتهای سیاسی و تشکلهای دانشجویی می شوند و سایر دانشجویان نسبت به این مسائل حساس هستند اما خود را درگیر نمی کنند.
رضازاده افزود: این شرایط به دلیل هزینه های سنگینی است که این فعالیتها دارد و موجب می شود برخی پرهیز کرده و کمتر به سراغ آن بروند.
رضازاده ادامه داد: با نوع نگرش و تلاش دولت تدبیر و امید پیرامون اهمیت احساس امنیت افراد و گروههای سیاسی، طی فعالیت دولت یازدهم موردی از دانشجویان ستاره دار وجود نداشته است ضمن آنکه با پیگیریهای صورت گرفته مشکل برخی از دانشجویان از گذشته هم مرتفع شد.

* تقویت فضای مهربانی و مدارا
رضازاده در پاسخ به پرسشی پیرامون بسته بودن فضای مشهد و محدودیت برگزاری برخی سخنرانیها طی هفته های گذشته در مشهد نیز گفت: برخی اظهارنظرها و مواضع در ماههای اخیر چنین فضای و تصویری را از مشهد ایجاد کرده است تبدیل به طنز و نقدهای طنزگونه اصحاب قلم شده است.
مدیر کل سیاسی وزارت کشور افزود: مشهد جایگاه مرقد مطهر امام علی بن موسی الرضا(ع) و بسیار مهم است و همین شرایط اقتضا می کند بهانه ای فراهم نشود تا علیه استان و برخی شخصیتها و بزرگان خراسان که از دلسوزان نظام هستند مباحثی طرح شود.
رضازاده ادامه داد: این شخصیتها می توانند فضای مهربانی و محبت و مدارا را در استان تقویت و کمک کنند. استاندار و معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی و سایر مسئولان خراسان هم هم می توانند به فضای همدلی، هماهنگی و وحدت کمک کرده ضمن آنکه جریانهای سیاسی اعتدالی، اصلاح طلب، اصولگرا و مستقل، تشکلهای دانشجویی و نیز سایر اعضای جامعه مدنی در ایجاد و تقویت این وحدت نقش موثری دارند.
رضازاده گفت: شخصیتهای سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و جریانهای مختلف خراسان رضوی می تواند نقش موثری در این وحدت ایفا نموده تا استان خراسان نمادی از وحدت در کشور هم باشد و انتظار هم این است که وحدت و یکدلی را در این خراسان داشته باشیم.

باز نشر: اخبار ایران و جهان ممتاز نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.