تکرار تنهایی تولید کننده ها / مراکز پرورش ماهی در خطر تعطیلی می باشند

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

مدیر کل اتحادیه تعاونی های تکثیر، پرورش و صادرات آذربایجان ایران، از تعطیلی ۷۰ مرکز پرورش ماهی در کشور خبر داد.

ارسلان قاسمی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران با اعلام مطلب فوق گفت: عدم حمایت سیستم بانکی از تولید، عدم حمایت و سیاستگذاری سازمان شیلات کشور، از صنعت آبزی پروری و عدم همکاری سازمان میادین میوه و تره بار در خصوص عرضه مستقیم محصول به مصرف کننده سه دلیل عمده ای می باشند که سبب شدند تا بحث آبزی پروری و پرورش ماهی قزل آلای ما دچار مشکل شود.

وی با اشاره به این که هزینه تمام شده تولید برای پرورش دهندگان بسیار بیشتر از قیمت فروش است افزود: این در حالی است که محصولات ما با قیمتی در حدود دو برابر قیمت تمام شده تولید و به دست مصرف کننده می رسد.

قاسمی با بیان این که در سیستم توزیع کشور، اتحادیه و تولید کننده نقشی ندارند ادامه داد: این سیستم توسط دلالان اداره می شود و آن ها به شکل مختلف در مراکز عرضه از جمله سازمان میادین میوه و تره بار تهران رسوخ کرده اند.

وی با اشاره به این که ایران در زمینه تولید ماهی قزل آلا کشوری صاحب رای و نظر در دنیاست تاکید کرد: این روند، روند خوشایندی نیست و کاهش تولید قزل آلا را به دنبال دارد.

قاسمی با بیان این مطلب که راه حل این مشکل بسیار ساده و روشن است ادامه داد: سیستم بانکی و سیستم توزیع به جای حمایت از دلالان باید به حمایت از اتحادیه و تولیدکننده بپردازند هم چنین سازمان شیلات نیز باید سیاست گذاری و نظارت دقیقی را برای حمایت از تولید لحاظ کند.

وی تصریح کرد: با چنین اقداماتی می توان ضمن حفظ تولید به سمت افزایش تولید و اشتغال پیش رفت.

به گفته قاسمی سال قبل حدود ۶۶ هزار تن ماهی قزل آلا در کشور تولید شد که با شرایط فعلی این میزان سال جاری روبه کاهش می رود.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.