تکریم و بزرگداشت امامزاده ها اقدامی موثر در ماندگاری دین است

به گزارش خبرنگار ایرنا، سید محمد حسینی شاهرودی شامگاه شنبه در آیین گرامیداشت روز ملی تکریم از امامزاده ها در مرقد مطهر امامزاده پیر عمر سنندج افزود: بر اساس دستورات دین مبین اسلام برای هدایت و رسیدن به سعادت باید به اهل بیت حضرت رسول(ص) و امامزاده ها متوسل شویم.

وی بر اساس آیات الهی حضرت محمد(ص) را اشرف مخلوقات و بالاترین پیامبران نزد خداوند خواند و افزود: اهل بیت و خاندان آن حضرت نیز از ویژگی های منحصر به فرد و جایگاه والایی نزد خداوند و جامعه بشریت برخوردار هستند.

وی محبت و مودت به پیامبر و اهل بیت (علیه اسلام) آن حضرت را یکی از دستورات دین مبین اسلام عنوان کرد و اظهار داشت: دشمنان اسلام برای لطمه زدن به دین همیشه در جهت قطع کردن ارتباط مسلمانان با اهل بیت و امامزاده ها در تلاش بوده و در حال حاضر نیز با ترویج افکار ناپسند در این عرصه اقدام می کنند.

وی تلاش برای انحراف مسلمانان از این مسیر را تکنیک قدیمی و منسوخ دانست و گفت: مسلمانان بر این باورند که اهل بیت (ع) و امامزادگان و اولیاء الهی نزد خداوند متعال دارای جایگاه و حرمت خاصی هستند و توسل به آنها هیچگاه بدون نتیجه نمی ماند، چون آنها با تقوا و ایمان کامل زندگی کرده و نزد خداوند جایگاه رفیعی دارند.

حجت الاسلام و المسلمین با اشاره به جایگاه و منزلت امامزاده ها در بین مردم کردستان اظهار داشت: از گذشته های دور مردم این منطقه ارادت خاصی به امامزاده ها داشته و دارند.

وی وجود مبارک مرقد امامزاده پیر عمر از نوادگان امام سجاد(ع) ،امام زاده پیرمحمد، مرقد هاجر خاتون خواهر امام رضا(ع) و دیگر امامزاده ها را در شهر سنندج و حومه بیانگر محبت مردم این منطقه به اهل بیت (ع) دانست.

به گفته وی نگه داشتن حرمت و جایگاه امامزاده ها در جامعه اسلامی در مذاهب شیعه و سنی تفاوتی ندارد بلکه برای همه مورد احترام است و این مهم در منطقه سنی نشین کردستان بیشتر مورد احترام است.

نماینده ولی فقیه در کردستان، توسعه امامزاده ها و اماکن متبرکه کردستان را از سوی مسوولین امری لازم و ضروری خواند و بر آن تاکید کرد.

وی با اشاره به وجود امامزاده های بزرگ در شهر سنندج گفت: با توسعه این امامزاده ها شرایط توسعه گردشگری مذهبی در سنندج به عنوان مرکز گردشگری مذهبی غرب مهیا است.ک/۳

۷۳۵۴/۵۳۳

انتهای پیام /*


www.irna.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.