تکفل ۵ یتیم به مدت ۱۴ سال؛ مهریه یک زوج جوان

۱۳خردادماه،

«همیشه دوست داشتم مهریه‌ام چیزی باشد که برای دنیا و آخرتم مفید باشد و به همین سبب سرپرستی ایتام را جزء مهریه‌ام قرار دادم». این‌ها بخشی از سخنان صفیه رضا‌زاده متولد ۱۳۶۱ دانشجوی دوره تخصصی قلب و عروق دانشگاه تهران است که چند روز کوتاهی است در ‌‌نهایت سادگی با همسرش اسماعیل توکلی ۳۱ ساله، دانشجوی سال سوم تخصصی داخلی دانشگاه شهید بهشتی تشکیل زندگی داده است به این امید که مهریه‌اش ماندگار باشد و زندگی در مسیر کمال را سپری کند.

به گزارش ایلنا؛ می‌گویند مهریه نه سبب خوشبختی می‌شود و نه بدبختی؛ اما شاید در روزگاری که زوجهای جوان با مهریه‌های عجیب و غریب دست و پنجه نرم می‌کنند و در مواردی نیز مانع ازدواج آنان می‌شود، ازدواجی که با مهریه ۱۴ سکه بهار آزادی، سفر عمره و تکفل ۵ یتیم به مدت ۱۴ سال صورت می‌گیرد می‌تواند الگویی ارزشی باشد برای زوجهایی که می‌خواهند از داشته‌هایشان لذت ببرند و لحظه شادیشان را با شادکردن لحظه‌های دیگران پر کنند. درست مانند این عروس جوان که در خصوص چگونگی مهریه و انگیزه‌اش گفت: در صحبت‌هایی که با همسرم داشتم مشخص شد که خط مشی ما بسیار شبیه هم است و از آنجایی که از قبل دوست داشتم چنین کاری را انجام دهم این موضوع را به عنوان مهریه لحاظ کردیم و به نیت پنج تن تکفل و سرپرستی پنج یتیم را به مدت ۱۴سال به عنوان مهریه قرار دادم.

این عروس نیکوکار قرار دادن سکه به عنوان مهریه را به عنوان یک دلخوشی گذرا برای این دنیا دانست و افزود: من دوست داشتم مهریه‌ام ماندگار باشد، با تقبل سرپرستی این ایتام برای هر دوی ما باقیات و صالحاتی ایجاد شده که سبب خیر هر دوی ما است و ما می‌توانیم مسیر کمال را با همدیگر طی کنیم.

رضا‌زاده ادامه داد: در روز اجرای طرح اکرام ایتام توسط کمیته امداد امام خمینی؛ پنج کودک یتیم را انتخاب خواهیم کرد و من مهریه‌ام را دریافت می‌کنم.

اسماعیل توکلی نیز با بیان اینکه این ایده از طرف هر دوی ما مطرح شد و این کار کوچک می‌تواند به زندگی ما برکت و وسعت رزق بدهد، این موضوع را از الطاف خداوند و سرپرستی این ایتام را سبب پر برکت شدن زندگیشان دانست.

وی افزود: خداوند را به خاطر این موضوع سپاسگزارم و در صورتی که وسع مالی ما بهتر شود، تعداد ایتام تحت حمایت را افزایش خواهیم داد.


باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.