تکفیری‌ها،جنایات و افکار غلط خود را بر مرکب دین سوار می کنند

اردیبهشت ۱۴۰۳

امام جمعه موقت تهران گفت:همه باید تابع اصل پیامبر باشیم.اما تکفیری‌ها این مطلب را به دروغ می‌گویند تا تمام خیانت‌ها، جنایت‌ها و افکار غلط خود را بر مرکب دینی سوار کنند.

به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران؛ آیت‌الله محمد امامی کاشانی خطیب این هفته نماز جمعه تهران در خطبه دوم نماز جمعه با اشاره به مذاکرات هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران با ۱+۵ گفت: مطلبی که این روزها در روزنامه‌ها منتشر می‌شود، این است که آمریکا می‌گوید برای ما امنیت اسرائیل مطرح است که در اینجا جمله‌ای نهفته و باید در دنیا تبیین شود و آن این است که ایران اصلا مخل امنیت نیست.

وی افزود: کشورمان همانگونه که رهبری اعلام کردند استفاده از سلاح اتمی را حرام می‌داند و این فتوا، فتوای سیاسی نیست، بلکه دینی است و ریشه‌اش اسلام و سیره پیامبر اکرم(ص) است.

دشمنان از اسلام کینه دارند و مساله هسته‌ای بهانه است

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اظهارنظرهای سردمداران یهود و صهیونیست مبنی بر اینکه در درجه اول امنیت اسرائیل مهم است، گفت: صهیونیست‌ها دروغ می‌گویند. صهیونیست‌ها از اسلام ناراحت می باشند و می‌خواهند اسلام را متوحش جلوه دهند، اما توحش و قساوت برای خود آنان است. آنها خباثت می‌کنند و جنایت‌ها و قساوت‌ها را به جمهوری اسلامی ایران ربط می‌دهند، اما همه می‌‌دانند وقتی که جمهوری اسلامی آمد، همه به او متعرض شدند. صدام به او متعرض شد.

امامی کاشانی اضافه کرد: اکنون هم جمهوری اسلامی استفاده از سلاح اتمی را جایز نمی‌داند و آن را حرام می‌‌داند و این سیره و اساس است و باید جامعه اسلامی را به این نکته توجه داد که صهیونیست‌ها تبلیغات منفی را به جمهوری اسلامی نسبت می‌دهند و انشاءالله خداوند متعال نظام جمهوری اسلامی را مدد و کمک کند.

وی با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی باید از نظر اخلاق، سیاست و اقتصاد الگو برای جهان بشریت باشد، گفت: آن چیزی که در دنیای کفر مطرح است، دشمنی با اسلام بوده و مسئله هسته‌ای مطرح نیست. بلکه دشمن با اسلام مشکل دارد. صهیونیست‌ها تابع هیچ چیز نیستند و خداوند را قبول ندارندو آن همه جنایت را رقم می‌زنند و سپس می‌گویند امنیت ما باید تامین شود. اما بدانند که ایدئولوژی جمهوری اسلامی ایران عدالت و امنیت است و باید در نوشته‌ها و مقاله‌ها بر آن تاکید شود.

آیت‌الله امامی کاشانی در خطبه دوم نماز جمعه با اشاره به مسئله ولایت از نظر سیاسی گفت: از نظر سیاسی ولایت از آن خداست و تفویض شده به انبیاء و اوصیاء که در آنها مرحله وحی تشریح، قانونگذاری، اخلاق، مقتدا بودن، اسوه بودن و تنظیم نظام امت اسلامی مطرح است.

وی با بیان اینکه ولایت به معنای تدبیر در امور است، گفت: ولایت به انبیاء و اوصیاء اتصال می‌شود که امروز در شخص اقدس وجود امام زمان(عج) است و در عصر غیبت به عهده مجتهد جامع‌الشرایط است که جامعه اسلامی به چنین ولایتی نیاز دارد.

امام جمعه موقت تهران همچنین با اشاره به پیام مقام معظم رهبری درخصوص مساله حج، افزود: رهبر گرامی مسئله‌ای را مطرح کردند و آن این بود که دنیای اسلام اکنون با چه مشکلی روبروست. دنیای اسلام با مشکلی روبروست که از قدیم‌الایام دشمنان آن را طرح کرده بودند و در قرن اخیر اوج گرفته است و آن بحث سلفی‌گری است.

آیت‌الله امامی کاشانی برهمین اساس خاطرنشان کرد: معنی سلف به گذشتگان برمی‌گردد که همان پیامبر گرامی(ص) است. بنابراین این لفظ، لفظ قشنگ و درستی است و همه باید تابع اصل پیامبر باشیم. اما تکفیری‌ها این مطلب را به دروغ می‌گویند تا تمام خیانت‌ها، جنایت‌ها و افکار غلط خود را به مرکب دینی سوار کنند که راه، راه پیامبر است و در درجه اول به سراغ شیعیان و سپس به بقیه مسلمانان می‌روند.

وی با بیان اینکه امروز تندترین سلفی‌گرها در عربستان سعودی مستقر می باشند گفت: البته اوج آنها به قرن ۷ هجری قمری برمی‌گردد که پس از ناکامی در مصر به سراغ دیگر کشورهای عربی رفتند و در عربستان سعودی توسط عبدالوهاب پایگاه خود را محکم کردند و مسئله تکفیری آغاز شد.

امام جمعه موقت تهران خطاب به علمای اهل سنت گفت: باید معنای سلف را تبیین کنید و بگویید که اینها دروغ می‌گویند. مگر سلف پیامبر چه بود. مگر پیامبر در جنگ‌ها با مشرکین امر نمی‌کردند که با زنان و اطفال کاری نداشته باشید؟ در فتح مکه سیره پیامبر همین بود و وظیفه علمای سنت است که این سیره پیامبر را در رسانه‌ها بیان کنند. امروز همین جریان کودکان را شکم‌پاره می‌کنند و جگر آنها را به دندان می‌گیرند. این جنایت‌ها در قرن وسطی هم سابقه نداشت.

امامی کاشانی با اشاره به تعبیر مقام معظم رهبری مبنی بر داشتن وحدت و انسجام و دشمن‌شناسی در دنیای امروز گفت: این دشمن‌شناسی باید تبیین شود. سیره پیامبر باید تبیین شود. علمای اهل سنت باید تاریخ را بازگو کنند. وظیفه شیعه هم همین کار است تا اینکه مشخص شود گروه سلفی نه تابع دین است و نه تابع اسلام. اینها شعار سیاسی‌ای است که پشت سر یک جمعیت احمق قرار گرفته و در قالب جریان سلفی مطرح می‌شود.

آیت‌الله امامی کاشانی در خطبه اول نماز جمعه تهران با گرامیداشت ایام ولایت گفت: ولایت در عمل همان مالکیت تدبیر و در دست داشتن نظام آفرینش از طرف خداوند متعال است که به انبیاء و اوصیاء واگذار می‌شود که ولایت انبیاء‌ و اوصیاء همان ولایت کلیه الهی است.

وی با بیان اینکه ولایت معنای وسیع و مراتب و مراحلی دارد به حدیثی از امام ششم اشاره و خاطرنشان کرد: اساس ولایت است، ولایت باطن و ظاهر دارد، باطن ولایت همان ارتباط باطنی و معنوی با پیامبر اکرم(ص) و ائمه اطهار(ع) است.

امام جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد: هر جامعه‌ای که می‌گویند ما ولایت علی(ع) داریم فرزندان معنوی امیرالمومنین و پیامبر اکرم(ص) می باشند.

امامی کاشانی تواضع، امانت، حفظ حقوق مردم و رعایت زبان و قلم، بیان و تفکر را از ویژگی‌های فرزندان معنوی ولایت عنوان و افزود: اگر این موارد را رعایت کردیم و آبروها را حفظ کردیم، آن وقت است که می‌شویم فرزند ولایت.

انتهای پیام/

 


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.