تکلیف حیات فرازمینی تا ۴۰ سال آینده مشخص می‌شود

دانش > فضا– بر اساس ادعای یکی از محققان نجوم، سوال اساسی امکان وجود حیات در سیارات بیگانه تا ۴۰ سال آینده پاسخ داده خواهد شد

به گزارش ایسنا، فیلسوفان و دانشمندان طی قرن‌ها به دنبال یافتن پاسخی برای این سوال اساسی بوده‌اند که آیا زمین تنها میزبان حیات در کائنات محسوب می‌شود؟‌

مارتین ریس، رئیس سابق انجمن سلطنتی انگلیس معتقد است، با پیشرفت‌های چشمگیر در حوزه علم نجوم، محققان فیزیک نجومی تا سال ۲۰۲۵ قادر به شناسایی سیارات دور دست خارج از منظومه شمسی خواهند شد که می‌تواند منجر به کشف نشانه‌های احتمالی حیات فرازمینی شود.

ریس خاطر نشان کرد: منشأ و مکان به وجود آمدن حیات، کشف حیات بالقوه فرازمینی در سیارات دیگر یا فراتر از منظومه شمسی تا چهار دهه آینده محقق خواهد شد.

این محقق سال گذشته گفته بود، پرسش‌های زیادی وجود دارد که مغز انسان قادر به درک و یافتن پاسخی برای آنها نیست و احتمال وجود حیات و هوش فرازمینی خارج از اشکال قابل شناسایی برای انسان وجود دارد.

این درحالیست که برنامه اسکن کائنات برای رصد و شناسایی نشانه‌هایی از فعالیت فرازمینی به دلیل مشکلات مالی با وقفه مواجه شده و خطر توقف برنامه ۵۲ ساله جست‌وجو برای یافتن هوش فرازمینی وجود دارد.


RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.