تکلیف شورایعالی فضای مجازی دربارهٔ شبکه ملی اطلاعات

گرد آوری توسط گروه فن آوری اطلاعات پایگاه اینترنتی خبری ممتاز نیوز

در اولین جلسه شورایعالی فضای مجازی در دولت یازدهم، اعضای شورا به عنوان دومین دستور کار مهم، در خصوص شبکه ملی اطلاعات به بررسی و تبادل نظر پرداختند و شورا را مکلف به پیگیری و انجام مطالعات دقیق در این راستا کردند.
 
 
 
نخستین جلسه شورای عالی فضای مجازی شب قبل با حضور سران ۳ قوه و اعضای حقیقی و حقوقی برگزار شد.
 
تا آن اندازه که اطلاعات این جلسه منتشره شده، مشخص است که این جلسه دو دستور کار مهم داشته است.
 
مهم‌ترین تصمیم جلسه انتخاب محمد حسن انتظاری به دبیری شورای عالی فضای مجازی و ریاست مرکز ملی فضای مجازی بود و دومین دستور کار مهم این جلسه، طرح موضوع شبکه ملی اطلاعات بوده است.
 
آنچنان که اعلام شده: « در این جلسه اعضای شورا در خصوص شبکه ملی اطلاعات به بررسی و تبادل نظر پرداختند و دبیرخانه شورای عالی فضای مجازی را مکلف به پیگیری و انجام مطالعات دقیق در این راستا کردند.»
 
پیگیری و انجام مطالعات دقیق در خصوص شبکه ملی اطلاعات در حالی به عنوان یک تکلیف به شورای عالی فضای مجازی تاکید شده که این پروژه مهم‌ترین وظیفه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تا پایان برنامه پنجم است و باید تا حداکثر ۳ سال دیگر به بهره‌برداری برسد.
 
قوانین و حد و حدود این تکلیف، در قانون برنامه پنجم مشخص شده و هم‌راستا با اجرای این برنامه، باید ابعاد دیگر شبکه ملی اطلاعات در قالب طرح کلان در شورای عالی فضای مجازی تصویب شود.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.