تکلیف مسکن مهر تا پایان آذر قطعی می‌شود

گردآوری توسط گروه عمران ممتازنیوز

http://www.bananews.ir/دولت در ارائه برنامه صد روزه خود از تعیین تکلیف مسکن مهر تا پایان آذرماه خبر داده است.

به گزارش ممتاز (BanaNews.ir)، درارائه برنامه صد روزه دولت در بخش اقتصادی پس از اعلام برنامه‌ها به صورت ویژه به دو مقوله مهم هدفمندی یارانه‌ها و مسکن مهر اشاره شده و دولت تدبیر و امید وعده داده تا پایان آذر این دو موضوع بررسی و تعیین تکلیف شوند.

به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری در متن این برنامه آمده است: ” مسکن مهر جدای از نارسایی‌های فنی و اجتماعی آن، از نظر احداث مسکن انبوه بدون در نظر گرفتن محل تامین منابع زیر ساخت‌ها و خدمات عمومی و مشکلات مربوط به مکان‌یابی و مسائل بلندمدت مالکیتی، تاثیر قابل توجهی در سطح اقتصاد کلان از نظر ایجاد تورم داشته است.

به گفته دولت تدبیر و امید،‌ تامین منابع این طرح در حدود ۵۰ هزار میلیارد تومان به عهده بانک مرکزی (به معنی چاپ پول) گذاشته شده بود که حدود ۴۳ هزار میلیارد تومان آن تاکنون پرداخت شده است.

این به معنی آن است که ۴۳ درصد از پایه پولی موجود در نتیجه مسکن مهر ایجاد شده است.

در این برنامه همچنین به عزم دولت در کاهش تورم اشاره و گفته شده که دولت به دنبال شیوه‌هایی است که ضمن ایفای تعهدات دولتی به مردمی که نقش در این تصمیم غلط نداشتند و برنامه زندگی خود را بر این اساس تنظیم کرده‌اند، مسیر این تصمیم نادرست اصلاح شود و برنامه دولت این است که تا پایان آذر تکلف دو طرح مشکل‌دار ذکر شده ( مسکن مهر و هدفمندی یارانه‌ها) قطعی شود”.

 روز قبل صدمین روز فعالیت دولت تدبیر و امید بود و گزارشی از عملکرد صد روزه این دولت تاز‌ه‌کار اعلام شد. همچنین رییس‌جمهور شب قبل بخشی از گفت‌وگوی اقتصادی خود را به مسکن مهر اختصاص داد و گفت ۴۳ هزار میلیارد تومان از پایه پولی کشور در بخش مسکن مهر هزینه شده است.

بنانیوز – ممتاز، خبرها صنعت ساختمان کشور، عمران – معماری – شهرسازی
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.