تکمیل شبکه زیرساخت GPRS همراه اول تا پایان آذرماه

۲۷ آبان iبه نقل از منبع ذکر شده، در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

30-82.jpg

معاون فنی و مهندسی شرکت ارتباطات سیار ایران گفت: شبکه زیرساخت اینترنت برروی موبایل GPRS این شرکت برای ارائه خدمات نسل تازه تا پایان آذرماه سال جاری تکمیل می‌شود.

به گزارش تفسیری ایسنا، فرهاد دهقان در سیزدهمین نمایشگاه ایران تلکام ۲۰۱۲ افزود: ۸۰ درصد شبکه همراه اول در بخش سوئیچینگ نوسازی شده است.

وی از ادامه نوسازی شبکه همراه اول در دو بخش core و رادیویی خبر داد و افزود: برنامه نوسازی شبکه همراه اول در دو لایه core و رادیویی از اواسط سال ۹۰ آغاز شد که در بخش core، ۸۰ درصد سوئیچ‌های قدیمی و ۱۰۰درصد شبکه ۲۲ استان کشور نوسازی شده است.

دهقان با اشاره iبه نوسازی شبکه همراه اول در بخش رادیویی نیز گفت: از مجموع ۳۶۳ بی اس سی کشور ۲۸۷ بی اس سی iبه شبکه تازه انتقال یافته و مابقی تا یک ماه دیگر منتقل می‌شود.

دهقان یکی از مهمترین ویژگی‌های این عملیات نوسازی را حفظ کیفیت در جریان نوسازی عنوان و اظهار کرد: مشترکین در جریان این عملیات نوسازی احساس نکردند که شبکه در حال نوسازی است و خدمات مورد نظر خود را iبه راحتی دریافت کردند.

معاون فنی و مهندسی شرکت ارتباطات سیار ایران گام بعدی را تغییرات فرکانس ناشی از نوسازی دانست و اظهار کرد: طراحی فرکانس، انجام شده و فقط اجرای آن منوط iبه اخذ مجوزهای رسمی است؛ iبه عبارت دیگر تا خردادماه سال آینده تمام زیرساخت‌های لازم جهت ارائه نسل سوم تلفن همراه مهیا می‌شود.

وی درباره شبکه همراه اول یادآور شد: در بخش شبکه، مشکل خاصی وجود ندارد و برنامه اصلی از این پس گسترش و ارتقاء نرم افزارها و کاربرد ها خواهد بود.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.