تکمیل پروژه‌های مهرماندگار وزارت نیرو به پایان سال موکول شد

۰۷اردیبهشت،

15-303.jpg

وزیر نیرو از اتمام طرح های مهر ماندگار این وزارتخانه تا پایان امسال خبر داد.

مجید نامجو در حاشیه بازدید از نیروگاه سیکل ترکیبی زواره در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) در اردستان، با بیان اینکه ۲۷۰ طرح مهر ماندگار در زمینه‌های نیروگاهی، سد سازی، تصفیه خانه آب و فاضلاب و آبیاری و زهکشی توسط وزارت نیرو در حال اجرا است، اظهار کرد: تا پایان سال جاری این پروژه‌ها به پایان خواهد رسید.

وی افزود: سال قبل علی‌رغم تلاش های صورت گرفته نتوانستیم منابع مالی لازم را برای پیشرفت برنامه‌های وزارت خانه و اجرای طرح‌های مهر ماندگار کسب کنیم، ولی طرح مهر ماندگار و ایجاد انگیزه در بین کارفرمایان، پیمانکاران و مشاوران سبب شد حرکت خوبی در پیشرفت این طرح‌ها ایجاد شود.

وزیر نیرو با اشاره به مصوبه دولت در خصوص تبدیل نیروگاه‌های گازی به سیکل ترکیبی تصریح کرد: طبق این مصوبه بخش خصوصی اجازه دارد در نیروگاه‌های گازی وزارت نیرو سرمایه‌گذاری کرده و آنها را به سیکل ترکیبی تبدیل و برق تولیدی را خود مستقیم به خارج صادر کند و وزارت نیرو تنها وظیفه انتقال برق تولیدی را بر عهده دارد.

نامجو با بیان اینکه این کار یک رویکرد تازه در وزارت نیرو است، افزود: این کار سبب ایجاد انگیزه در بخش خصوصی شده به طوریکه این بخش بدون مصرف حتی یک لیتر سوخت می‌تواند نیروگاه‌های گازی را به سیکل ترکیبی تبدیل و بازگشت سرمایه مناسبی داشته باشد.

وی میزان برق صادر شده در سال قبل توسط وزارت نیرو را ۱۳ میلیارد کیلو وات ساعت اعلام و افزود: پیش‌بینی می گردد امسال این میزان به ۱۵ میلیارد کیلووات ساعت برسد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.