تکمیل پروژه گردشگاه موقت

اختصاصی معماری نیوز: بخش آخر پروژه پارک مرتفع شده با مداخله بزرگترین طراحان همراه است که استراتژی‌های معرفی شده در فازهای ۱ و ۲ و از آن مهمتر مرتبط کردن خیابانهای سی‌ام و سی و چهارم به یکدیگر را به اوج خود می‌رساند.

 آنها قصد داشتند در این پارک با میله‌ها و تیرهای پلاستیکی برای کودکان زمین بازی، مکانی برای اجرای برنامه‌های خودجوش و برنامه‌ریزی شده با صندلی‌های بیشتر بسازند.

قسمت سوم High Line متفاوت از بقیه قسمت‌هاست. این بخش بافت صنعتی Meat Packing District و یا بافت مسکونی چلسی راندارد.

در واقع، این بخش به میدان پایدار شرقی تقسیم شده که بیشتر به بافت شهری و به بخش غربی که «گردشگاه موقت» نامیده می‌شود رو به رودخانه است تعبیه شده.

این پروژه با تغییری در تراز مواجه است که High Line را در نقطه تلاقی، به سطح بلوار Hudson می‌رساند. در آنجا بازدیدکنندگان می‌توانند تصمیم بگیرند که به سمت جنوب یعنی به سمت فاز ۱ و ۲ ، به سمت رودخانه و گردشگاه موقت و یا به سمت شهر بروند.

High Line در منطقه‌ای جدید ساخته خواهد شد. طبق صحبتی که دیشب شد تغییرات بدین قرار است: تغییرات متفاوت از مبلمان گروهی و یا نوسازی مبلمانی که در مسیرها گذاشته شده‌اند؛ ایجاد تغییراتی در ریل قطار و قرار دادن آهن در سطح و ایجاد برهمکنش.

Corner اینگونه توضیح داد که برای فاز ۱ و ۲، برای مقاوم‌سازی خاک ، بالا بردن کیفت گیاهان ، صندلی‌ها ، روشنایی و غیره هر آنچه روی ریل قطار است می‌بایست از میان برداشته شود.

 البته به چیزی دست زده نمی‌شود؛ خط راه‌آهن و گیاهان باقی می‌مانند. فقط می‌بایست یک مسیر پیاده‌روی برای دسترسی به نقاط دیگر احداث شود. این قسمت از High Line،‌ با حداکثر دید از رودخانه Hudson، از بسیاری جهات نقطه اوج این پروژه است. Corner اضافه کرد که تواضع قدرت واقعی آن خواهد بود و در حلقه نهایی پروژه،‌ مردم با اطمینان در High Line قدم خواهند زد.

Corner درست می‌گفت.  اگر آنها می‌خواستند صندلی سالن اجتماعات را تغییر دهند و یا پوست سازندگان مبلمان را برای این مکان بکنند، به نظر کاری سطحی انجام می‌شد؛ تغییری صورت می‌گرفت بدون هیچ ویژگی خاص. در واقع، کمبود عوامل طراحی، محیط را طبیعی‌تر جلوه می‌دهد.

اگرچه تصاویری که مشاهده می‌کنید، پروژه نهایی را نشان نمی‌دهد و همچنان دستخوش تغییر است، اما متوجه خواهید شد که فاز ۳ نظر مردم را بیشتر به خود جلب می‌کند زیرا آن چیزی است که در پروژه بیشتر مد نظر است. بی‌شک این پارک یکی از پربازدیدکننده‌ترین پارک‌ها برای سال‌ها باقی خواهد ماند.



آخرین اخبار

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.