تکنولوژی چند هسته ای چه کاربردی دارد؟

۱فروردین ۱۳،

تکنولوژی چند هسته ای با تبدیل چند پردازشگر به یک پردازشگر سبب افزایش سرعت سیستم ها می شوند.

به گزارش اورژانس IT باشگاه خبرنگاران پنجمین سری دانشنامه فناوری اطلاعات را که دربرگیرنده اصطلاحات سخت افزاری می باشد منتشر می کند.

۱- Multi-Core

تکنولوژی Multi-Core یا چند هسته ای به پردازشگر ها باز می گردد.این تکنولوژی چندین تراشه پردازشگر را داخل یک واحد تک جای می دهد.رایانه های تازه دارای پردازشگرهای دو ، چهار، شش و هشت هسته ای می باشند که سرعت و کارایی بالاتری نسبت به نسل قدیمی رایانه ها دارند.

۲- DDR3

DDR3 کوتاه شده ی عبارت  Double Data Rate Type 3 می باشد.این کلمه به نوع تازه حافظه های RAM اختصاص داده شده که روی انواع رایانه ها نصب می شوند.تفاوت مهم DDR3 با مدل های پیشین در نرخ انتقال داده ها و مصرف برق می باشد.حافظه های RAM از نوع DDR3 می توانند با سرعت ۶۴۰۰ مگابایت بر ثانیه اطلاعات را انتقال داده و ۳۰ درصد کمتر برق مصرف کنند.

۳- HDMI

امروزه استفاده از کابل های HDMI بسیار مرسوم شده است.HDMI کوتاه شده عبارت High-Definition Multimedia Interface می باشد.با این کابل ها می توان همزمان صوت و تصویر را انتقال داد.رابط های HDMI برای پخش تصاویر با کیفیت HD و یا فول HD استفاده می شوند و تصویر پخش شده با آن ها کمترین میزان نویز را دارد.

۴- Jumper

Jumper قطعات کوچک و حساسی روی رایانه های می باشند که عملکرد سخت افزار ها کنترل می کنند.با این قطعه می توان سخت افزار ها را قطع و وصل نمود.

۵- Motherboard

Motherboard یا Mainboard همان برد الکترونیکی اصلی رایانه ها می باشد که همه سخت افزار ها از جمله پردازشگر،کارت گرافیک  و Ram روی آن نصب شده و سایر سخت افزار ها مانند هارد دیسک،دیسک نوری و غیره به آن متصل می شوند.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.