تکنیک های خانه داری را بهتر بشناسید

  عکس های جذاب امروز ارسال برای دوستان

 تکنیک های خانه داری را بهتر بشناسید

آیا می خواهید آشپز بهتری باشید؟ خب! شاید یکی از راه هایش این باشد که روز و شب تان را لابه لای کتاب های آشپزی بگذرانید. اما این تنها راهش نیست، گاهی تجربه است که به کارتان می آید؛ تجربیات ساده اما به درد بخور.

شاید لازم باشد چندین و چند بار اشتباه کنید تا سرانجام چم و خم کار را یاد بگیرید. شاید باید آنقدر زحمت بکشید که فوت و فن ها را بیاموزید. اگر واقعا قصد دارید آشپز بهتری باشید این را بدانید که هدف ما کمک به شماست.

● تخم مرغ تازه، تخم مرغ کهنه! چقدر برایتان مهم است تخم مرغی که برای خوردن و آشپزی انتخاب می کنید تازه باشد؟ اگر جزو آن دسته آدم هایی هستید که تازه بودن یا کهنه بودن تخم مرغ برایتان به شدت حائز اهمیت است، پس بهتر است ۲، ۳ امتحان ساده را تجربه کنید که به شما نشان می دهد آیا یک تخم مرغ سالم است یا خیر..۱

از ظاهر تخم مرغ می توانید به تازگی یا کهنگی آن پی ببرید. یادتان باشد که تخم مرغ های تازه ظاهری زبر و خشن دارند و پوست آنها درست مانند گچ می ماند اما تخم مرغ هایی که کهنه هستند ظاهری صاف و شفاف دارند.

۲ ته تخم مرغ خام را شکسته، قدری از پوسته آن را بردارید. در این قسمت معمولا هوا جمع می شود. هرچه مقدار هوا بیشتر باشد یعنی فضای بیشتری را به خود اختصاص داده باشد تخم مرغ کهنه تر است اما اگر حجم تخم مرغ بیشتر و هوای موجود در آن کمتر باشد تخم مرغ تازه تر است.

● امان از بوی زهم! اگر موقع طبخ مرغ، دست بر قضا متوجه شدید که در خانه پیاز ندارید نباید بابت بوی زهم آن نگران شوید. در این مواقع باید سراغ هویج بروید. کافی است یک عدد هویج را درسته یا خرد کرده همراه مرغ در حال طبخ بپزید تا بوی زهم آن گرفته شود. هویج در عین حال باعث خوشمزه تر شدن و لعاب دار شدن آب مرغ شما هم خواهد شد.

● نوشابه وارد می شود! بیشتر آدم ها نوشابه را به پای ثابت سفره های غذایشان تبدیل کرده اند. هر چند نوشابه خوراکی ای خوشمزه و مضر برای سلامت افراد است بااین حال شما می توانید از قابلیت های دیگر آن بهره برده و نهایت استفاده را از آن ببرید. آیا از لک و پیس های داخل سینک ظرفشویی خانه تان کلافه شده اید؟

آیا احساس می کنید هیچ وقت این امکان وجود ندارد که یک سینک براق و درست و حسابی داشته باشید؟ خب بهتر است بابت هیچ کدام از این مسائل ناراحت نباشید چون همان نوشابه ای که برای سلامت جسم شما ضرر دارد اینجا حسابی به کارتان خواهد آمد. شما می توانید با استفاده از نوشابه سینک ظرفشویی تان را برق بیندازید.

اسکاج را بردارید، نوشابه را داخل سینک بریزید با اسکاج بشویید و سپس آن را با آب بشویید. آبکش کنید. نتیجه فوق العاده ای را خواهید دید.

● سوسیس سرحال و خوشمزه سوسیس جزو آن دسته خوراکی های محبوبی است که اتفاقا طبخ سریع آن سبب می شود خیلی بیشتر از انواع دیگر خوردنی ها مورد استفاده قرار بگیرد. با این حال، راه هایی وجود دارد که سبب می شود سوسیس را خوشمزه تر و البته خوش چهره تر طبخ و سپس نوش جان کنید.

برای این موضوع ۲ راه وجود دارد. قبل از اینکه سوسیس را سرخ کنید به مدت ۸ دقیقه آن را داخل آب بجوشانید. به این ترتیب سوسیس کمتر جمع می شود و به هیچ عنوان ترک نمی خورد.

اگر می خواهید سوسیس ها موقع سرخ شدن خیلی جمع و جور نشوند و به قول معروف چروک نخورند! می توانید قبل از سرخ کردن آنها را در کمی آرد بغلتانید و بعد داخل روغن داغ بیندازید.

● کاربرد جدید لیمو ترش گاهی اوقات بوی مرغ و ماهی آنقدر آزاردهنده می شود که واقعا نمی دانید باید چه کنید! در چنین مواقعی پیش می آید که این بوی آزاردهنده تمام فضای یخچال و آشپزخانه را دربرمی گیرد و چه بسا تا چند روزی هم باقی می ماند. با این اوصاف نگران این موضوع نباشید چون راه حل بسیار ساده ای در همین رابطه وجود دارد.

فقط کافی است یک لیموترش را از وسط نصف کنید و مرغ یا ماهی را با آب آن بشویید. البته بهتر است آب لیموترش را با کمی آب مخلوط کنید و بعد مرغ و ماهی را با آن بشویید. در مرحله بعد، کمی نمک به لیموترش اضافه کنید و آرام آرام روی مرغ و ماهی بمالید. به این ترتیب بوی مرغ و ماهی از بین می رود.

منبع:مجله زندگی ایده آل

گردآوری : پایگاه اینترنتی ممتازنیوز

تاریخ نشر پنجشنبه ۵ مرداد   مشاهده : ۴۷   | بازدید از صفحه اول


ممتازنیوز – هنر در خانه

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.