تیبا در اوکراین، ۷۰۰۰ دلار!

۲۶ آبان iبه نقل از منبع ذکر شده، در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

به گزارش تفسیری خبرنگار بازار باشگاه خبرنگاران  هفته قبل سایپا اعلام کرد که بعد از استقبال مردم اوکراین از تیبا در نمایشگاه SIA ، اولین محموله این خودرو iبه اوکراین ارسال شد . سایپا در قبل نمایندگی‌هایش را در شهر‌های خارکف، کیف، دونتسک و ماریوپل اوکراین افتتاح و شبکه خدمات پس از فروش را نیز در کنار یک نمایندگی در هر شهر راه‌اندازی کرده بود .

در فاز تازه گسترش بازار های صادراتی بزرگترین صادر‌کننده خودرو ایران شهر‌های سواستوپل و پولتاوا نیز iبه جمع مقاصد فروش سایپا در اوکراین پیوستند و این شرکت امیدوار است با گسترش فعالیت‌هایش در اوکراین بتواند با تیبا روز‌های خوبی را پیش رو داشته باشد.

در میان کشور‌های CIS اوکراین iبه عنوان دومین بازار بزرگ خودرو پس از روسیه شناخته می‌شود اما تنوع خودرو‌های این کشور بیش‌تر iبه خودرو‌های روسی کمپانی لادا محدود می‌شوند و خودروسازن بزرگی همچون شورولت و کیا که سایپا از آن‌ها iبه عنوان اصلی‌ترین رقبایشان نام برده‌اند نتوانسته‌اند در این بازار iبه جایگاه خوبی دست پیدا کنند . همچنین وسایل نقلیه عمومی گسترده در شهر‌های بزرگ اوکراین و سهولت در رفت و آمد یکی دیگر از دلایلی است که تمایل مردم اوکراین را نسبت iبه خرید خودرو کاهش می‌دهد .

تیبا با قیمت پایه ۶۹۹۹ دلار در اوکراین
بر اساس اعلام پایگاه خبری Newsru.ua اوکراین ، مدل کلاسیک یا پایه تیبا ۶۹۹۹ دلار و نسخه Comfort این خودرو نیز ۷۴۹۹ دلار قیمت‌گذاری شده است .

یکی از مواردی که در متن این خبر بیش از دیگر مشخصات تیبا توجه رسانه‌های اوکراین را iبه خود جلب کرده مصرف سوخت ۵.۱ لیتری جاده و ۷.۱ لیتری شهر این خودرو است .

همچنین وجود امکاناتی همچون کیسه‌های هوا برای سرنشینان جلو ، ترمز ABS ، شیشه بالابر‌های برقی در جلو و فرمان هیدرولیک نیز سبب استقبال از آن شده است.

این خبرگزاری همچنین افزوده است که در حال حاضر تیبا تنها در دو شهر خارکف و کیف iبه بازار عرضه می‌شود اما iبه سریعی در شبکه‌های دیگر فروش سایپا نیز عرضه خواهد شد .

این خبرگزاری همچنین در ادامه iبه این نکته اشاره می‌کند که هم‌اکنون کیا ریو ، هیوندای اکسنت و فولکس‌واگن پولو حکمرانان بازار در کلاس تیبا می باشند و سیتروئن نیز قصد دارد مدل تازه Elyséeرا iبه سریعی در این کشور عرضه کند .

ما یک‌ چهارم ایران خودرو تولید می‌کنیم
یکی از وب‌سایت‌های تخصصی حوزه خودرو در اوکراین( tuning-store.com.ua ) در واکنش iبه پررنگ شدن حضور خودرو‌سازان ایرانی در این کشور مقاله‌ای تحلیل از وضعیت صنعت خودرو ایران نوشته است

در این مقاله آمده که تولیدات سالیانه خودرو سواری در اوکراین iبه ۲۰۰ هزار دستگاه در سال می‌رسد که حدود یک‌چهارم تولیدات خودرو در ایران است. این مقاله در ادامه می‌افزاید که می‌توانیم از صنعت خودرو‌سازی ایران iبه عنوان الگو ، iبهره بگیریم . این مقاله با مقدمه‌ای در مورد پیکان و ریشه این خودرو در انگلستان آغاز شده و در ادامه ضمن بررسی تیراژ تولید انواع خودرو در ایران و رشد سالیانه این صنعت iبه بررسی بازار‌های خارجی ایران و در نهایت ایران‌خودرو در بازار اوکراین پرداخته است.

آپشن ها؛ تیبا را از خودروهای روسی جدا می کند
وب‌سایت معتبر خبری-تحلیلی gazeta.ua اوکراین در مقاله‌ای ضمن بررسی حضور سایپا در نمایشگاه SIA سال قبل این موضوع را در قالب گزارش تفسیریی کامل منتشر کرده است .

در مقدمه این مطلب تحلیل gazeta می‌نویسد : سایپا خودرو‌هایی را در نمایشگاه سیا ۲۰۱۱ iبه نمایش گذاشت که در نگاه اول بر خلاف طراحی‌ قدیمی و کسل‌کننده ؛ این خودرو‌ها iبه آپشن‌های خوبی همچون شیشه‌های برقی مجهز ، ترمز ABS و کیسه هوا مجهز است. این وب پایگاه اینترنتی در بخش دیگری از گزارش تفسیری خود آورده است یکی از خودرو‌های تاریخی اوکراینی‌ها و روس‌ها در کلاس تیبا Moskvitch ۴۱۲ است که تولید آن از سال ۱۹۶۷ تا ۱۹۸۲ ادامه داشته است .

این خودرو در کلاس سدان‌های جمع‌و‌جور مانند تیبا iبه تولید می‌رسید و از پیشرانه‌ای ۱.۵ لیتری iبهره می‌برد و همچنان در خیابان‌های کشور‌های مشتری روسیه iبه چشم می‌خورد .

وب‌سایت gazeta اولین مواجهه با موتور تیبا را همانند باز کردن درب کاپوت Moskvitch ۴۱۲ توصیف می‌کند و سپس در ادامه iبه انعکاس صحبت‌های غرفه‌دار ایرانی سایپا در این نمایشگاه که یک خانم با نام زهره اسد بوده می‌پردازد : خانم زهره اسد ، نماینده ۲۶ ساله سایپا در معرفی سایپا ۱۱۱ iبه زبان روسی iبه ما گفت که این خودرو بسیار اقتصادی است و با مصرف ترکیبی حدود ۷ لیتر طرفداران بسیاری در ایران دارد . او همچنین iبه ما گفت که این خودرو در ایران با قیمت ۹ هزار دلار iبه فروش می‌رسد.

وقتی نوبت iبه اعلام نتیجه بررسی خبرنگار این وب‌سایت در مورد سایپا ۱۱۱ می‌رسد یکی از خبرنگاران ابتدا از مزیت‌های سایپا ۱۱۱ سخن می‌گوید : «طراحی کلی خودرو نسبتا خوب است . سپر‌های گوشه تیز ندارند و این نکته‌ای است که در سایپا ۱۱۱ آن را iبه خودرویی نسبتا iبه روز شبیه می‌سازد . امکاناتی همچون سیستم ترمز ضد قفل ، فرمان هیدرولیک ، سیستم تهویه مطبوع و مه‌شکن‌ها آن را از خودرو‌های روس کاملا جدا می‌کنند .» و در ادامه می‌افزاید: « آینه‌های جانبی کوچک می باشند ، صندلی قابلیت تنظیم ارتفاع را ندارد »


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.