تیترهایی از رسانه های غربی

بان کی مون دبیر کل سازمان ملل امروز با اخضر ابراهیمی فرستاده جدید و مشترک سازمان ملل و اتحادیه عرب دیدار خواهد کرد. سخنگوی بان اعلام کرد که “اقای ابراهیمی امروز به نیویورک خواهد رسید و به مدت یک هفته جلسات مختلقی خواهد داشت؛ از جمله جلسه با دبیر کل سازمان ملل.” سرویس اطلاعات سازمنان ملل اعلام کرده که دفتر ابراهیمی در نیویورک بنا نهاده خواهد شد.
.
• هیلاری کلینتون وزیر خارجه آمریکا با همتای عراقی خود به منظور گفتگو در رابطه با مسائل سوریه و نیز وضعیت سیاسی عراق تماس تلفنی برقرار کرد. ویکتوریا نولاند سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در این رابطه اظهار داشت: “آن ها در رابطه با مسائل مختلفی با توجه به منافع دوجانبه در روابط دو کشور به بحث و تبادل نظر پرداختند؛ ازجمله وضعیت سیاسی عراق، پیشرفت های اخیر منطقه، و تمایل مشترک جهت پایان دادن به خشونت های سوریه.”

• پاریس در تلاش است تا پیشنهاد ارائه شده توسط آمریکا در رابطه با ایجاد منطقه پرواز ممنوع جزئی در سوریه را به تصویب برساند تا از این طریق فشار بیشتری بر دمشق اعمال نماید. ژان ایو لوداریا وزیر دفاع فرانسه در این رابطه اظهار داشت: “نظریه ایجاد منطقه پرواز ممنوع در بخش های مخصوصی از سوریه که توسط کلینتون پبشنهاد شده می بایست اجرا شود.” وی محل ایجاد این منطقه را در مابین مرز ترکیه و شهر کلیدی حلب عنوان کرده است.

• وزارت خارجه اسرائیل سفیر آفریقا جنوبی را فراخواند تا مراتب اعتراض تل آویو را در رابطه با نشان گذاردن کالاهای شهرک های یهودی با برچسب “سرزمین فلسطن اشغالی” به این کشور اعلام کند. اسرائیل ضمن انتقاد از چنین اقدامی آن را “تبعیضی آشکار” بر علیه کشور یهود قلمداد کرده است، در حالی که آفریقای جنوبی این اقدام را در راستای درگیری های فلسطین و اسرائیل می داند.

• حملات موشکی آمریکا به مخفیگاه های شبه نظامیان در داخل خاک پاکستان و در نزدیکی های مرز افغانستان سبب کشته شدن ۱۸ تن شد. این چهارمین حمله در طول یک هفته اخیر می باشد. در حمله اخیر هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا سه مخفیگاه شبه نظامیان در مناطق قبیله ای شمال پاکستان را هدف گرفته بودند.
• ایالات متحده در صدد است تا سامانه دفاعی ضد موشکی را در آسیا ایجاد کند، و در این رابطه گفتگوهایی نیز با ژاپن داشته است. کارشناسان عقیده دارند که این اقدام سبب خشم چین خواهد شد.


بولتن نیوز | bultannews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.