تیم کشتی فرنگی جوانان ایران با اقتدار قهرمان آسیا شد

با کسب ۴ طلا، ۲ نقره و ۲ برنز

تیم کشتی فرنگی جوانان ایران در مسابقات قهرمانی آسیا که در شهر آلماتی قزاقستان در حال برگزاری است، با کسب ۴ مدال طلا، ۲ نقره و ۲ برنز مقتدرانه به مقام قهرمانی دست یافت.

به گزارش سرویس ورزشی برنا، در روز دوم رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی جوانان آسیا نیز تیم ایران توسط مهدی پورشیخ در وزن ۱۲۰ کیلوگرم و اشکان قلی کیانی در وزن ۵۰ کیلوگرم صاحب یک مدال طلا و یک برنز شد و در مجموع با کسب ۴ مدال طلا، ۲ نقره و ۲ برنز به مقام قهرمانی این رقابت ها دست یافت.

نتایج فرنگی کاران جوان کشورمان در این مسابقات به شرح زیر است:

در روز نخست و در وزن ۵۵ کیلوگرم مهرداد مردانی پس از استراحت در دور نخست در دور دوم حریف ازبکستانی را شکست داد و در مرحله نیمه نهایی نیز در سه تایم کشتی گیر قزاقستانی را با نتیجه ۳ بر یک مغلوب کرد و راهی دیدار فینال شد. مردانی در دیدار نهایی در دو تایم با نتیجه مشابه یک بر صفر میراهات ماکساتوف از قرقیزستان را شکست داد و صاحب مدال طلا شد. در این وزن کشتی گیران قزاقستان و کره جنوبی مشترکا سوم شدند.

در وزن ۶۰ کیلوگرم بهنام مرادی در دورهای اول و دوم به ترتیب با کشتی گیرانی از تایلند و هند را مغلوب کرد. وی در مرحله نیمه نهایی نیز کشتی گیر قرقیز را شکست داد و راهی دیدار نهایی شد. مرادی در دیدار نهایی مقابل بابیربیک زی لو بیدینوف از ازبکستان در دو تایم با نتیجه ۲ بر صفر شکست خورد و به مدال نقره دست یافت. در این وزن کشتی گیران قرقیزستان و قزاقستان مشترکا به مدال برنز رسیدند.

در وزن ۶۶ کیلوگرم مهدی زیدوند در دور اول حریف قرقیزستانی را مغلوب کرد و در دورهای دوم و سوم نیز کشتی گیران کره جنوبی و ازبکستان را شکست داد تا راهی دیدار فینال شود. زیدوند در دیدار فینال ژانی بیک کاندی بایف از قزاقستان را در سه تایم با نتیجه ۲ بر یک شکست داد و به مدال طلا دست یافت. کشتی گیران قرقیزستان و هند در این وزن مشترکا سوم شدند.

در وزن ۷۴ کیلوگرم پیام بویری پس از استراحت در دور نخست در دور دوم حریف چینی را مغلوب کرد. وی درمرحله نیمه نهایی نیز کشتی گیر هندی را شکست داد و راهی دیدار نهایی شد. وی در دیدار پایانی در سه تایم با نتیجه ۷ بر ۲ مقابل عظمت کاستوبایف از قزاقستان مغلوب شد و به مدال نقره رسید. در این وزن کشتی گیران قرقیزستان و چین مشترکا به مدال برنز دست یافتند.

در وزن ۹۶ کیلوگرم سامان نوروزی در دور اول نماینده ژاپن را مغلوب کرد و در دور دوم کشتی گیر تایلندی را شکست داد. وی در مرحله نیمه نهایی کشتی گیر قرقیزستانی را برد. نوروزی در دیدار فینال با نتیجه ۵ بر یک میخائیل ایزوتوف از قزاقستان را در دو تایم با نتیجه ۵ بر یک مغلوب کرد و به مدال طلا دست یافت.

در وزن ۸۴ کیلوگرم مجید علیاری پس از استراحت در دور اول در دور دوم مقابل کشتی گیر تاجیکستانی در تایم سوم در ثانیه های پایانی مغلوب شد و با توجه به حضور کشتی گیر تاجیک در دیدار فینال وی با پیروزی در گروه بازنده ها در دیدار رده بندی نیز محمد علی شمس الدینوف از ازبکستان را در دو تایم با نتیجه ۲ بر یک مغلوب کرد و به مدال برنز دست یافت. در این وزن کشتی گیران تاجیکستان و ترکمنستان اول و دوم شدند و مدال برنز دیگر به نماینده قزاقستان رسید.

همچنین در روز دوم این مسابقات مهدی پورشیخ در وزن ۱۲۰ کیلوگرم با شکست تمامی رقبا به دیدار فینال راه یافت و در دیدار فینال با غلبه بر کشتی گیر قزاقستانی صاحب گردن آویز طلا شد.

در وزن ۵۰ کیلوگرم نیز اشکان قلی کیانی با ناداوری مغلوب حریفی از کشور میزبان شد اما توانست در جدول شانس مجدد با شکست تمامی رقبا به دیدار رده بندی راه یابد وی در دیدار رده بندی نیز از سد کشتی گیر کره جنوبی گذشت و صاحب مدال برنز شد.

بدین ترتیب تیم ایران در این رقابت‌ها در تمامی اوزان صاحب مدال شد و با کسب ۷۴ امتیاز بار دیگر عنوان قهرمانی را از آن خود کرد. تیم قزاقستان نیز با کسب ۶۹ امتیاز دوم شد و تیم قرقیزستان به مقام سوم دست یافت.

مسابقات کشتی آزاد قهرمانی جوانان آسیا نیز فردا و پس فردا برگزار می‌شود که کشتی گیران اوزان ۵۰ و ۱۲۰ کیلوگرم فردا شنبه به مصاف حریفان خود می‌روند و مسابقات شش وزن دیگر نیز روز یکشنبه برگزار خواهد شد.


آخرین اخبار

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.