تیم ملی امشب به مصاف اردن می رود

بینا- تیم ملی بعد از چند جلسه تمرینی در اردوی اردن، امشب ساعت ۲۰:۳۰ در یک بازی دوستانه با اردن بازی می کند. ایران در حالی مقابل اردن حاضر می شود که لژیونرها چند روزی است در اردو تمرین می کنند. البته رضا قوچان نژاد دیروز به اردو اضافه شد و همراه دیگر بازیکنان برای بازی با اردن تمرین نکرد.
مسعود شجاعی و علی حمودی هم از بازیکنانی هستند که دیرتر به اردوی تیم ملی اضافه شده اند. به غیر از کریم انصاری فرد که اصلا به تیم ملی دعوت نشد و اشکان دژاگه که مصدوم است، تیم ملی غایب دیگری ندارد و همه بازیکنان دراین بازی حضور دارند.

این دیدار در استادیوم ملک عبدالله ثانی در ساعت ۲۰:۳۰ برگزار می شود و هنوز نام داورانی که این دیدار دوستانه را قضاوت می کنند، جایی منتشر نشده. تیم ملی در آخرین بازی دوستانه اش به مصاف تونس رفت و در این بازی چندان عملکرد قابل قبولی نداشت و به تساوی ۲-۲ راضی شد.
تیم ملی از زمانی که کی روش را روی نیمکت خود دارد تنها یک باخت در کارنامه دارد. کی روش تا پیش از بازی با اردن ۱۶ بازی ملی انجام داده که ۹ برد و شش تساوی و یک باخت نتیجه آن بوده است. یعنی مرد پرتغالی حدود ۶۰ درصد بازی ها همراه با ایران را برنده بوده است.
البته برای عدنان حمد سرمربی اردنی ها این آمار ۴۰ درصد است و البته او برای پنجاهمین بار روی نیمکت اردن می نشیند. اردنی ها برای بازی مقابل ایران مصدوم ندارند و حسین عبدالفتاح و احمد هایل دو بازیکن لژیونر اردن که در تیم های عربی بازی می کنند خودشان را به اردوی تیمشان رسانده اند.
البته آنطور که عدنان حمد سرمربی اردن گفته چند بازیکن این تیم به دلیل حضور در باشگاهشان مقابل ایران غایب هستند. ایران و اردن تا حالا ۱۱ بار در مسابقات رسمی با هم روبرو شده اند که ایران ۵ برد داشته و اردن هم ۴ بار برنده بوده و ۲ بازی هم مساوی شده است.
در این بازی ها ایران ۱۴ گل زده و اردن ۱۰ گل. آخرین رویارویی دو تیم اسفند ماه گذشته در یک بازی دوستانه در دبی بودکه ۲-۲ مساوی شد. اردن به همراه بحرین تنها تیم های عربی هستند که در سال های گذشته ۴ بار ایران را شکست داده اند و به نوعی گربه سیاه ایران هستند.
این دیدار در حالی برگزار می شود که محمود الجوهری، مربی مصری و مشاور فدراسیون فوتبال اردن فوت کرده است و اردنی ها با بازوبند مشکی به میدان خواهند آمد. ایران بعد از بازی با اردن، ۱۹ شهریور برای مسابقه با لبنان به بیروت می رود. این دیدار ۲۱ شهریور برگزار می شود.

RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.