تیم ملی اکراین تبانی کرد/ پیگیری میکنیم

تیم ملی اکراین برای صعود به مرحله فینال در یک بازی ساختگی مغلوب فرانسه شد تا با تبانی فینالیست شود.

داخم، سرمربی رئیس انجمن تیم ملی والیبال ناشنوایان در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران گفت: تیم ملی والیبال ناشنوایان ایران یکی از قدرت های آسیا و جهان است و قرار گرفتن در مکان پنجم جهان نمایانگر شایستگی و لیاقت کامل تیم والیبالیست های کشورمان است و به طور حتم با برنامه های مدون و برپایی اردوهای مستمر در آینده تیم ملی ناشنوایان روند رو به رشدی را طی خواهند کرد.
وی ادامه داد: تیم ملی والیبال ایران علی رغم اینکه  بازیکنان جوان و بی تجربه در مسابقات جهانی بلغارستان حاضر شد و به رقابت پرداخت اما عملکرد قابل قبول و مناسبی را ارائه داده است و به طور حتم در آینده نزدیک شاهد درخشش والیبالیست های ناشنوا در میادین بین المللی و معتبر خواهیم بود.
داخم تصریح کرد: پیشرفت و درخشش تیم ملی والیبال کشورمان مستلزم برگزاری اردوهای متعدد داخلی و خارجی و همچنین انجام مسابقات برون مرزی مفید با کشورهای قدرتمند صاحب نام است تا علاوه بر پیشرفت در مسائل فنی کسب تجربه نیز کنند.
سر مربی تیم ملی والیبال افزود: تیم اکراین بسیار پر قدرت ظاهر شد و از لحاظ فنی در شرایط بسیار بالایی قرار دارد این تیم با میانگین قدی ۱۹۳ قهرمان المپیک و جهان را کسب کرده است بنابراین دارای تجارب بین المللی فراوان است و تیم ایران در بد شانسی محض با این تیم همگروه شد و با باختی که مقابل اکراین بدست آورد از حضور در جمع ۴ تیم اول جهان بازماند.
داخم افزود: تیم ملی اکراین با رفتار و عمل غیر ورزشی و اخلاقی به مرحله فینال راه یافت این تیم متاسفانه با تیم ملی فرانسه تبانی کرده و در یک بازی ساختگی مغلوب تیم ملی فرانسه شد تا در مرحله ی یک چهارم نهایی با تیم قدرتمند آلمان مصاف نکند و پیش از فینال نیز با تیم روسیه برخورد نکند بنابراین با تبانی موفق به صعود به مرحله فینال مسابقات جهانی بلغارستان شد.
وی ادامه داد: مسئولان تیم ملی والیبال ایران این اتفاق غیر ورزشی و تبانی تیم ملی اکراین را پیگیری کردند و با ارسال فیلم مسابقه مراتب اعتراض خود را به مسئولان برگزاری مسابقات ارائه دادند تا پاسخی در جهت حرکت غیر اخلاقی و  ورزشی اوکراینی ها باشد.
سر مربی تیم ملی والیبال ناشنوایان افزود: کشورهای امریکا، روسیه، اوکراین، آلمان و ژاپن در فدراسیون جهانی ناشنوایان دارای کرسی بوده بنابراین از نفوذ بالایی در این فدراسیون برخوردار هستند.
لذا شرایط جدول و برنامه ی مسابقات طبق نظرات و سلیقه ها و برحسب موقعیت های تیم های والیبال کشورهای فوق طراحی می شود البته در بسیاری از اوقات خارج از قوانین FIVB‌ نیز می باشد امیدواریم که تیم ملی ایران نیز توانایی کسب کرسی معتبر در فدراسیون جهانی ناشنوایان را داشته باشد تا از موقعیت و نفوذ مسئولان ایرانی، تیم ملی والیبال در مسابقات بین المللی بهره مند شود./ق


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.