تیم ملی بسکتبال ایران در سخت ترین گروه/ چین و کره حریفان ایران در مرحله اول!

۱۶خردادماه،

تیم ملی بسکتبال ایران در روزهای اول جام ملتهای آسیا باید با سختترین حریفان خود روبرو شود. ایران به همراه چین، کره و نماینده دوم جنوب شرقی آسیا در گروه سوم بازیها قرار گرفتند.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ قرعه کشی مسابقات بسکتبال جام ملتهای آسیا امروز با قرار گرفتن تیمها در چهار گروه انجام شد که تیم ملی کشورمان در سختترین گروه مسابقات به همراه چین، کره و نماینده دوم جنوب شرقی آسیا قرار گرفت.

طبق برنامه از هر گروه سه تیم به دور دوم مسابقات صعود می کنند که سه تیم برتر گروه ایران با صعود از مرحله اول با سه تیم برتر گروه D شامل تیمهای قزاقستان، هند، بحرین و نماینده اول جنوب شرقی آسیا در یک گروه ببه نام گروه F قرار می گیرند. هر یک از تیم ها در این مرحله باید با سه تیم صعود کننده از گروه مقابل دیدار کنند و در نهایت چهار تیم برتر این گروه به مرحله یک چهارم نهایی صعود می کنند.

تیم فیلیپین میزبان مسابقات با استفاده از امتیاز میزبانی، گروه A را بعد از مشخص شدن سه تیم اردن، چین تایپه و عربستان برگزید. سه تیم برتر این گروه با تیم های اول گروه B شامل ژاپن، قطر، لبنان و هنگ کنگ در مرحله دوم هم گروه شده و گروه E  را تشکیل می دهند.

چهار تیم برتر گروه E و F در مرحله یک چهارم نهایی به صورت ضربدری با هم روبرو شده و تیم های برنده به مرحله نیمه نهایی می رسند.

در نهایت سه تیم برتر بیست و هفتمین دوره جام ملتهای آسیا، بلیت مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ اسپانیا را دریافت می کنند.

گروه بندی مرحله اول جام ملتها در فیلیپین:

گروه A: اردن، چین تایپه، عربستان و فیلیپین
گروه B: ژاپن، قطر، لبنان و هنگ کنگ
گروهC: چین،ایران، کره و نماینده دوم جنوب شرقی آسیا
گروه D: بحرین، قزاقستان، هند و نماینده اول جنوب شرقی آسیا

مرحله دوم بازیها:
گروه E: سه تیم اول گروه A و سه تیم اول گروهB
گروهF: سه تیم اول گروه c و سه تیم اول گروهD

مسابقات جام ملتها از روز ۱۰ تا ۲۰ مرداد در مانیل فیلیپین برگزار می گردد./آق


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.