تیم ملی ‘ب’ والیبال ایران، چین را از پیش رو برداشت

به گزارش ایرنا، تیم ملی ‘ب’ ایران در یک دیدار تماشایی و نزدیک ۳بر ۲ مقابل تیم ملی چین به برتری رسید.

تیم ملی ایران با ترکیب بازیکنانی چون پیمان کریمی، رضا سلیمانی، علی سجادی ، علی مباشری، محمد طاهر وادی و علیرضا جدیدی و ناصر رحیمی بازی را آغاز کرد.

ملی‌پوشان ایران در این دیدار تماشایی خیلی زود برتری خود را به رخ حریف کشیدند و در ست نخست بازی فاصله امتیازها را تا عدد چهار رساندند و با امتیاز ۲۵بر ۲۱ پیروز شدند. اما تیم با تجربه چین که نمی خواست به راحتی تسلیم شود ست دوم را جنگنده آغاز کرد و موفق شد در چند امتیازاول پیش بیافتد.با این حال دفاع روی تور عالی از مدافعان ایران و نقش آفرینی بی‌نقص وادی به عنوان پاسور اجازه نداد روند برتری چین درست دوم ادامه داشته باشد.

دو تیم تا امتیازهای پایانی پایاپای پیش رفتند. سرانجام چند اشتباه فردی موجب شد تا ست دوم با امتیاز ۲۲-۲۵ به سود چین تمام شود.

به نظر می‌رسید اژدهای خفته چینی‌ها تازه در ست سوم بیدار شده بود، چرا که این تیم روند برتری خود را در ست سوم ادامه داد. سرخ‌پوشان چینی واقعا کم اشتباه بازی‌‌کردند. نمایش خوب ژانگ‌من و اسپک‌های خوب او بارها برای این تیم امتیاز آورد تا بازیکنان ایران تا چهار امتیاز از حریف عقب بیافتند. کاپیتان مباشری که غیرتی بازی‌کرد، از سایر بازیکنان می‌خواست روحیه خود را حفظ کنند و به جنگندگی ادامه دهند. در حالی که تیم ایران در امتیازهای پایانی به دو قدمی حریف رسیده بود سرانجام ژانگ بازیکن شماره ۷ چین با یک آبشار تماشایی موجب شد تمیش با امتیاز ۲۲-۲۵ پیروز شود.

در ست چهارم سرانجام ورق برگشت و تدابیر تاکتیکی کادر فنی تیم ملی ایران جواب داد. ملی‌ پوشان ایران که کاملا با انگیزه ظاهر شده‌بودند با نمایش یک کار تیمی هماهنگ یکبار دیگر برنامه‌های حریف را خنثی کردند و با امتیاز ۲۵-۱۹ پیروز شدند. بازی تماشایی سهیل احمدی، کریمی و سلیمانی موجب شد تا هواداران حاضر در سالن بارها تیم ایران را تشویق کنند.

ست پنجم تکلیف برنده این بازی را مشخص می کرد. همه چیز مساوی پیگیری می شد. هر تیمی در این لحظات کمتر اشتباه می‌کرد پیروز می شد. تیم ایران با درخشش احمدی ۱۵ بر ۱۱ در این ست به پیروزی رسید.

این دیدار در نهایت با نتیجه ۳بر ۲ و امتیازهای (۲۵- ۲۱، ۲۲-۲۵، ۲۲-۲۵، ۲۵-۱۹ و ۱۵-۱۱) به سود ایران تمام شد. در سایر دیدارهای امروز هند با استرالیا ، میانمار با ویتنام و کره جنوبی با ژاپن مسابقه می‌دهند.

ملی‌پوشان والیبال ایران در دومین مسابقه خود از ساعت ۱۱:۳۰ فردا (یکشنبه) به وقت تهران به مصاف هند می‌روند.

ورزشی**۱۳۷۹**۱۵۹۰

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۳۰۳۳۶۳


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.