تیم ملی تکواندو ایران نایب قهرمان جهان شد

۲۰م آذر ،

هفتمین دوره رقابتهای پومسه قهرمانی جهان، با کسب مقام نایب قهرمانی توسط تیم ملی تکواندو کشورمان به اتمام رسید.

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از پایگاه اینترنتی رسمی فدراسیون تکواندو؛ هفتمین دوره مسابقات پومسه قهرمانی جهان با حضور ۵۵۳ تکواندو کار از ۵۳ کشور، در دو بخش بانوان و آقایان و در دو قسمت تیمی و انفرادی، از پنجشنبه ۱۶ آذر به مدت ۴ روز در سالن «سن آنتونیو» شهر تونجای کلمبیا برگزار شد.
 در چهارمین و آخرین روز مسابقات، روز قبل یکشنبه نوزدهم آذر سه نماینده کشورمان در بخش آقایان(حسن زاهدی، احمد اخلاقی وعلی سلمانی) در قسمت تیمی و در رده سنی بالای ۳۹ سال، در مرحله مقدماتی به مصاف حریفان رفتند که در پایان؛ ملی پوشان کشورمان با ۷/۵۴ امتیاز به عنوان صدرنشین این رده، راهی دیدار نیمه نهایی شدند. همچنین تکواندوکاران (چین تایپه، مصر، آمریکا، آلمان، مکزیک، کلمبیا و روسیه) به عنوان تیم های دوم تا هشتم جواز حضور در این مرحله را کسب کردند. پومسه روهای ملی پوش کشورمان پس از درخشش در این مرحله و نیز صعود به دیدار فینال و با اجرای دقیق حرکات نمایشی خود، دومین مدال طلای تیم ملی ایران را در این رقابتها به گردن آویختند و پرچم ایران بار دیگر برفراز جهان برافراشته کردند. همچنین در رده بندی مجموع تیمی این دوره از مسابقات نیز، تیم ایران مقام نایب قهرمانی جهان را به خود اختصاص داد. در این رده بندی تیم کره اول شد.
گفتنی است: تیم ملی پومسه کشورمان در سه روز اول این مسابقات و در دو بخش بانوان و آقایان و در دو قسمت تیمی و انفرادی، موفق به کسب ( یک مدال طلا، ۳ نقره و ۵برنز) شده بود.


IRIBNews RSS TopNews
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.