تیم ملی پیشا مخصوص عده‌ای خاص بود/ معتمد در المپیک آینده هم می‌تواند باشد

۲۴ آبان iبه نقل از منبع ذکر شده، در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

مدیر فنی تیم‌های ملی تکواندو گفت: iبه جوانان اعتماد کرده‌ایم در صورتیکه در قبل تیم ملی فقط برای عده‌ای خاص بود.

هادی ساعی در گفتگو با خبرنگار ورزشی  باشگاه خبرنگاران با بیان این مطلب اظهار داشت: هفته قبل تست آمادگی جسمانی اعضای تیم ملی انجام شد که نتیجه بدست آمده برای ما راضی کننده بود و در فرصت باقی مانده تا پیکارهای جام جهانی قطعا شرایط بازیکنان iبهتر خواهد شد.

وی افزود: با سیستم تازه فدراسیون جهانی در اردوهای تیم ملی تمرین کرده‌ایم و فکر نمی‌کنم مشکلی دراین مورد داشته باشیم تیم خوب و جوانی داریم که شانس سکونشینی در مسابقات جهانی را دارد.

* iبه جوانان اعتماد داریم

ساعی تصریح کرد: iبه جوانان اعتماد کرده‌ایم چهار بازیکن در میان ۱۰ نفر تیم ملی برای اولین بار وارد ترکیب تیم ملی شده‌اند با وجود آنکه در تیم‌های دانشجویان و ارتش‌ها تجربه مسابقات بین المللی را دارند اما در قالب تیم ملی مسابقه‌ای نداده‌اند.

وی ادامه داد: کادر فنی تیم ملی روی همه اعضای تیم ملی حساب جداگانه‌ای باز کرده تا تیم ملی در جام جهانی سکونشین باشد.

* پیشا تیم ملی با چند بازیکن تنها مخصوص بعضی‌ها بود

وی گفت: طی چند سال قبل تنها حدود هشت الی ۹ تکواندو کار در تیم ملی حضور داشتند و در همه مسابقات رسمی و غیر رسمی حاضر می‌شدند با این روند تعداد مصدومیت‌ها بالا می‌رفت و خبری از معرفی بازیکنان تازه نبود اما با تغییرات در کادر فنی تیم ملی نفرات تازهی برای مسابقات جام جهانی آروبا داریم که وحید عیسی بیگلو، iبهزاد ایلخانی، روح الله طالبی و جلال خدامی از جمله تازه واردهای تیم ملی می باشند.

مدیر فنی تیم ملی تکواندو اظهار داشت: با هوگوهای الکترونیکی دی دو تمرینات لازم را داشته‌ایم در اینمدت با مبارزات تازه آشنا شده‌ایم و در قالب دو تیم مسابقات داخل اردویی داشته‌ایم آشنایی چندانی با سبک تازه برگزاری مسابقات نداریم و تکواندو کاران تنها در رقابت‌های بین قاره‌ای روسیه سبک تازه مبارزات را دیده‌اند.

وی گفت: برای مسابقات تازه ۶ بازیکن ارنج می‌شوند و پنج تکواندو کار مسابقه می‌دهند رقابت‌ها در ۲ وقت پنج دقیقه‌ای برگزار می‌شود که از جمع ۱۰ بازیکن اعزامی چهار نفر ذخیره می باشند تا پایان مسابقات جام جهانی حداکثر با ۶ یا هفت کشور مسابقه خواهیم داشت.

وی ادامه داد: بازیکنان اعزامی iبه جام جهانی در اوازن iبه اضافه ۷۳ کیلوگرم تا منهای ۸۰ کیلوگرم انتخاب شده‌اند.
طبق قوانین مسابقات جام جهانی تکواندو کاران تیم‌ها باید در میان اوازن iبه اضافه ۶۸ تا منهای ۸۰ کیلوگرم باشند.

* بازکینان خاصی برای سیستم تازه انتخاب می‌شوند

ساعی تصریح کرد: در این سیستم باید بازیکنان سرعتی و قدرت و تکواندو کاران که امتیاز گیری خوبی دارند مورد استفاده قرار گیرند.

در پنج دقیقه اول هر بازیکن یک دقیقه بازی می‌کند و در وقت اول حق تعویض پس از سه درگیری وجود دارد بنابراین کادر فنی خارج زمین، کار سختی برای آنالیز مسابقه دارند.

* تیم ملی در تهران استراحت ندارد

وی افزود: با توجه iبه اینکه یک هفته سریعتر راهی آوریا می شویم تمرین تیم ملی تا روز اعزام بدون استراحت برگزار می‌شود اگر تمرینات در این مدت تعطیل شودوضعیت بازیکنان تغییر خواهد
کرد شرایط آب و هوایی آروبا گرم وشرجی است و تفاوت بسیاری با تهران دارد.

* با وجود مشکلات مالی جام فجر برگزار می‌شود

عضو هئیت رئیسه فدراسیون تکواندو در خصوص برگزاری مسابقات بین المللی جام فجر گفت: با جلسه‌ای که داشتیم تصویب شده با توجه iبه مشکلات مالی موجود در هر صورت این رقابت‌ها را برگزار کنیم.

* پتانسیل بالایی در تکواندو داریم

وی در خصوص مصدومیت و عمل جراحی محمد باقری معتمد افزود: باقری معتمد توانمندی بالایی برای بازگشت iبه مسابقات را دارد با توجه iبه مصدومیتی که وی داشت لازم بود iبه موقع تحت عمل جراحی قرار گیرد iبهبودی وی با توجه iبه سن و سالی که دارد نزدیک است و وی می‌تواند تا المپیک آینده برای تیم ملی مثمر ثمر باشد در مجموع تکواندو ایران پتانسیل بالایی برای پرورش استعدادها دارد.

* جام جهانی مبهم است

وی گفت: مسابقات جام جهانی با شیوه تازه نقاط مبهمی دارد که iبه سبب سرعت بالا و هیجان آن از سیستم بازبینی نیز استفاده نخواهد و ممکن است با iبه وجود آمدن مشکلاتی، دردسر نصیب تیم ملی شود.

ساعی در مورد عملکرد ملی پوشان در مسابقات لیگ برتر گفت: تنها کوروش رجلی در هفته اول لیگ برتر مغلوب پیام قبادی حریفش شد که در مسابقات انتخابی تیم ملی هم قبادی مغلوب رجلی شده بود./مح


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.