تیم پرامیدی که ناامیدمان کرد

گردآوری توسط گروه ورزش ممتازنیوز

ورزش > فوتبال ملی – تیم ملی ایران در مسابقات مقدماتی جام جهانی ۱۹۹۰ فقط به خاطر تفاضل گل کمتر موفق به صعود به مرحله نهایی انتخابی نشد.

به گزارش ممتاز؛ تیم ملی ایران در مقدماتی جام جهانی ۱۹۹۰ با چین، بنگلادش و تایلند همگروه بود. تیم ملی اسفند ماه ۱۳۶۷ در جنوب شرق آسیا مقابل دو تیم تایلند و بنگلادش پیروز شد و سه روز قبل از نوروز نیز بازی برگشت با بنگلادش را در تهران انجام داد و ۶ امتیاز کسب کرد (هر برد ۲ امتیاز). بعد از این ۳ بازی رضا وطن خواه جای خود را به مهدی مناجاتی داد و تیم ملی با این مربی در بازی برگشت با تایلند ۳- صفر پیروز شد. اما دو بازی با چین تعیین کننده بود. تیم ملی بازی رفت را در چین ۲- صفر باخت و روز ۳۱ تیر ۱۳۶۸ در یک بازی حساس مقابل چین قرار گرفت. ایران با دو گل گروسی و افتخاری در دقایق ۱۵ و ۱۶ پیش افتاد و در نیمه دوم نیز پیوس گل سوم را زد تا امیدهای تیم ملی برای صعود زنده شود. اما چینی ها ظرف دو دقیقه دو گل زدند و همین دو گل در نهایت مانع صعود تیم ملی شد. چین در آخرین بازی ۲- صفر تایلند را برد و در نهایت ایران و چین با ۱۰ امتیاز در رده های اول و دوم جدول قرار گرفتند اما چینی ها با تفاضل گل به مرحله نهایی انتخابی صعود کردند.

این تیم یکی از پرامیدترین تیم های ایران در مسابقات مقدماتی جام جهانی بود که بعد از دو دوره غیبت در مقدماتی جام جهانی، هواداران فوتبال را امیدوار به حضور در جام جهانی ۱۹۹۰ کرده بود. اما تغییرات روی نیمکت و اردوی پرحاشیه در شوروی و بدنبال آن محرومیت چند بازیکن تاثیرگذار باعث شد تا تیم ملی با تمام قدرت مقابل چین حاضر نشود. این عکس مربوط به بازی برگشت مقابل بنگلادش در تهران است؛ اسفند ماه ۱۳۶۷٫
۴۳ ۴۳


RSS
ماخذ: خبر آنلاین
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.